عرضه فله‌ای زولبیا و بامیه در اصفهان ممنوع است

عرضه فله‌ای زولبیا و بامیه در اصفهان ممنوع است

428

عرضه فله‌ای زولبیا و بامیه در اصفهان ممنوع است

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: واحدهای صنفی قنادی و شیرینی‌پزی استان در ماه مبارک رمضان باید زولبیا و بامیه را بصورت بسته‌بندی و م...

عرضه فله‌ای زولبیا و بامیه در اصفهان ممنوع است

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: واحدهای صنفی قنادی و شیرینی‌پزی استان در ماه مبارک رمضان باید زولبیا و بامیه را بصورت بسته‌بندی و مظروف ارائه و از فروش فله‌ای آن خودداری کنند .

ایرج موفق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه کمیته کارشناسی بررسی قیمت زولبیا و بامیه، انواع آش و حلیم بادمجان و ساعت فعالیت آنها اظهار داشت: بیشترین قیمت هر کیلو گرم بامیه و زولبیا درجه یک ۲۰۰ هزار ریال و درجه دو ۱۸۰ هزار ریال تعیین و کلیه واحدهای صنفی مجاز موظف به رعایت قیمت‌های مُصوب با استفاده از مواد درجه یک شدند.

به گفته وی، بیشترین قیمت هر کیلوگرم حلیم بادمجان ۱۹۰ هزار ریال و هر کیلوگرم آش ۱۴۰ هزار ریال تعیین شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: توزیع حلیم بادمجان، آش و کله پاچه باید از ساعت ۱۴ بعد ازظهر آغاز شود و تهیه و طبخ کباب و بریان و غذاهای بودار نیز از یک ساعت قبل از اذان مغرب شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالیت این واحدها  غیر از ساعات یاد شده،  غیرقانونی است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.  

موفق گفت: اتحادیه‌های مربوطه با ابلاغ قیمت‌های یادشده به واحدهای تحت پوشش خود، باید نظارت کافی در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را مورد توجه جدی قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدام قانونی لازم را به‌عمل آورند.

در ماه رمضان سال گذشته قیمت هر کیوگرم زولبیا و بامیه درجه ممتاز ۱۸۰ هزار ریال و درجه ۲ آن ۱۵۰ هزار ریال عرضه شد.

یک‌ هزار و ۲۰۰ واحد تولید شیرینی در استان اصفهان فعال است.

تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

خاطرات شما از سفر به عرضه فله‌ای زولبیا و بامیه در اصفهان ممنوع است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.