استاندار اصفهان: دولت شاخص‌های کشور را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا داد

استاندار اصفهان: دولت شاخص‌های کشور را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا داد

501

استاندار اصفهان: دولت شاخص‌های کشور را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا داد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی مانند تخت بیمارستانی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت، اعزام پزشکان و رفع ک...

استاندار اصفهان: دولت شاخص‌های کشور را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا داد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی مانند تخت بیمارستانی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت، اعزام پزشکان و رفع کمبود دارو، شاخص‌های کشور را ارتقا داد.

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) اصفهان افزود: امروز ظرفیت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است که آثار آن در مشکلی همچون شیوع بیماری کرونا مشخص می‌شود. وی ادامه داد: اگر این ظرفیت‌ها تقویت نشده بود معلوم نبود هم‌اکنون وضعیت کشور در  عرصه پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری کرونا به کجا رسیده بود.  استاندار اصفهان با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور تاکید کرد: ساماندهی برخی از این زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و بهداشتی در شرایط شیوع بیماری کرونا، به کمک کشور و کادر متخصص و متعهد بهداشت و درمان آمد. رضایی همچنین تاکید کرد: مساعدت‌ خیرین حوزه سلامت در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات بستری، سرپایی، خرید تجهیزات، تامین هزینه بیماران و سایر موارد و مشارکت ویژه در حوزه ساخت و ساز بیمارستان‌ها، قدامی ارزشمند و قابل تقدیر است. همچنین رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های این بیمارستان، نقطه قوتی برای استان و توسعه گردشگری پزشکی است. دکتر مهرداد معمارزاده افزود: در زمان حاضر این  بیمارستان در ۱۱ بخش فعالیت خود را با بهره‌گیری از ۷۶ عضو هیات علمی و ۶۵۰ نفر از کارکنان خود دنبال می‌کند. وی ادامه داد: این بیمارستان دارای تجهیزات کانال است و سیستم MRI آن در هفته جاری نصب خواهد شد. رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) اصفهان افزود: این بیمارستان به‌عنوان یکی از هشت بیمارستان ویژه کودکان در کشور، تنها بیمارستانی است که پذیرای بیماران از اقصی نقاط ایران و همچنین کودکانی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، بحرین و سوریه است. وی اضافه کرد: در بین استان‌های کشور نیز استان‌های چهارمحال و ‌بختیاری و خوزستان بیشترین مراجعه‌کننده را به این بیمارستان دارند. معمارزاده با اشاره به ضرورت توسعه بیمارستان‌های ویژه کودکان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های این بیمارستان تکمیل ساختمان منصوری است که می‌تواند زمینه سطح خدمات درمانی این مرکز را ارتقا دهد.  وی همچنین حمایت مالی و معنوی دولت برای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این بیمارستان را خواستار شد.

استاندار اصفهان به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز  از بخش‌های این بیمارستان بازدید و با بیماران آن عیادت کرد. مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) اصفهان با ۱۴ هزار متر زیربنا دارای ۱۸۴ تخت فعال است که در ۱۱ بخش فوق تخصصی اعصاب، نفرولوژی ، ایمونولوژی، آسم و آلرژی، فوق تخصصی غدد، قلب، ریه و گوارش، فوق تخصصی عفونی بستری روزانه کودکان و همچنین بخش‌های  PICU ، NICU، جراحی نوزادان، جراحی کودکان، اورژانس، همودیالیز و دیالیز صفاقی و بخش عمومی کودکان است.  ساخت این بیمارستان در سال ۱۳۶۶ با وقف زمینی به مساحت هشت هزار و۱۰۰ مترمربع در خیابان امام خمینی(ره) اصفهان توسط خیراندیش مرحوم مصطفی سخاوت آغاز و پس از تکمیل بنای آن بصورت رسمی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واگذار شد.

در دی سال ۱۳۸۹ بر اساس مصوبه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان حضرت امام حسین(ع) به‌عنوان مرکز آموزشی درمانی کودکان انتخاب شد و فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.  

خاطرات شما از سفر به استاندار اصفهان: دولت شاخص‌های کشور را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا داد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.