شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد

شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد

471

شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: در پی تعطیلی مدارس و به منظور جلوگیری از جاماندن دانش‌آموزان از درس، شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام ...

شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: در پی تعطیلی مدارس و به منظور جلوگیری از جاماندن دانش‌آموزان از درس، شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد.

محمد پورداود روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگیان و دانش‌آموزان تا زمان بازگشایی مدارس، می‌توانند به کمک پیام‌رسان‌های داخلی در کلاس‌های مجازی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد، آموزش‌های لازم را به زبان ساده بیان می‌کند، اظهار داشت: در راستای اجرای این شیوه‌نامه، مدیر مدرسه از طریق سامانه سناد یکی از پنج پیام رسان داخلی بله، گپ، آی گپ، سروش و روبیکا را انتخاب و آن را به معلمان و دانش آموزان اعلام می‌کند.

پورداود عنوان کرد: دانش آموزان و معلمان بعد از نصب پیام رسان اعلام شده توسط مدیر مدرسه و با استفاده از کد ملی خود که پیشتر توسط مدیران مدارس به سامانه سناد وارد شده است، وارد گروه می شوند و در کلاس مجازی با نظارت مدیر مدرسه حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: امکانات این پیام رسان‌ها شبیه امکانات گروه‌ها در تلگرام و واتس‌آپ است و معلمان می‌توانند محتوای آموزشی صوتی، تصویری و یا متنی را در گروه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان افزود: گروه‌های کلاسی بر اساس اطلاعات سامانه سناد از قبل در پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه شکل گرفته است و همه دانش آموزان یک کلاس در آن گروه عضو هستند.

 همچنین معاون متوسطه آموزش و پرورش همدان در جلسه هماهنگی معاونان آموزشی و کارشناسان فناوری آموزش و پرورش همدان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با راه‌اندازی  شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد، شرایط مناسبی برای ارایه محتواهای آموزشی و ارتباط بین معلم و دانش آموز به صورت مجازی فراهم شده است.

نعمت‌الله بحیرایی با اشاره به اهمیت تمهید مقدمات و زمینه سازی های لازم برای بهره‌مندی از این شبکه، گفت: شبکه شاد بر روی زیرساخت‌های شبکه‌های اجتماعی (سروش،آی گپ، بله، گپ و روبیکا) در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که مدیران مدارس نقش مهمی در زمینه سازی برای عملیاتی شدن برنامه دارند، خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه راهبری شبکه شاد در استان و شهرستان ها، نواحی و مناطق فعال شده است.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

خاطرات شما از سفر به شیوه‌نامه آموزش مجازی در مدارس همدان اعلام شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.