پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام

پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام

557

پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام

ایلام- ایرنا- مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: به منظور تحقق اهداف کلان این دانشگاه و ارتقای جایگاه بین المللی، در راستای تربیت نیروی انسانی و جذب دانشجوی...

پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام

ایلام- ایرنا- مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: به منظور تحقق اهداف کلان این دانشگاه و ارتقای جایگاه بین المللی، در راستای تربیت نیروی انسانی و جذب دانشجویان غیرایرانی، پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام صورت گرفت.

مینا پیرزادنیا روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: پذیرش مقطع دکتری به شیوه پژوهش برای اولین بار و بر اساس آئین نامه مصوب در دانشگاه ایلام صورت گرفته است.

وی درباره فرایند پذیرش دانشجوی خارجی پژوهش محور، افزود: در کلیه رشته‌هایی که دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی دارد، امکان پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دوره دکتری تخصصی پژوهش محور در ۲ نوبت شهریور و بهمن ماه هر سال وجود دارد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام یادآور شد: دانشجویان در ابتدا ملزم به ارائه درخواست، رزومه و کلیه مدارک خود به گروه همکاری های علمی و بین‌المللی هستند و پس از بررسی و تایید شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان با همکاری گروه آموزشی مربوطه فرآیند پذیرش صورت می‌گیرد.

پیرزادنیا گفت: طول مدت مجاز تحصیل دانشجو در دوره دکتری پژوهش محور حداکثر هشت ترم تحصیلی  و در صورت عدم فارغ التحصیلی دانشجو در سنوات مجاز، امکان افزایش سنوات طبق آیین نامه های وزارت علوم و با اخذ شهریه مازاد وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این مدت دانشجو ملزم به گذراندن ۳۶ واحد درسی است که از این تعداد هشت تا ۱۰ واحد به صورت آموزشی و ۲۶ تا ۲۸ واحد به صورت پژوهشی است.

وی یادآور شد: با همکاری تمام واحدها و بخصوص دفتر همکاری های علمی و بین المللی، تاکنون ۲ دانشجوی خارجی پژوهش محور در رشته آموزش زبان انگلیسی جذب شده است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

خاطرات شما از سفر به پذیرش اولین دوره دکتری پژوهش محور خارجی در دانشگاه ایلام نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.