۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در سروآباد تخریب شد

۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در سروآباد تخریب شد

628

۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در سروآباد تخریب شد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد با اشاره به رهاسازی ۲ قطعه کبک در دامان طبیعت گفت: ۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده کوسالان شناسا...

۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در سروآباد تخریب شد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد با اشاره به رهاسازی ۲ قطعه کبک در دامان طبیعت گفت: ۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده کوسالان شناسایی و تخریب شد.

یادگار یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۲ قطعه کبک زنده که از متخلفان کشف شده بود نیز توسط نیروهای حفاظت محیط زیست در دامان طبیعت رهاسازی شد.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست سروآباد در حین رهاسازی این کبک ها تعداد ۳۰ سنگر شکارچیان متخلف که برای شکار گونه های جانوری ایجاد شده بود را کشف و از بین بردند.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد یادآور شد: این سنگرها در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کره میانه و کوسالان شناسایی شد که هر سال  باعث به دام افتادن گونه‌های جانوری کمیاب و ارزشمند این منطقه توسط شکارچیان متخلف می‌شد.

وی اضافه کرد: این سنگرهای شکار به صورت فصلی توسط شکارچیان متخلف ایجاد و احداث شده که شامل دیوار سنگی و سقف چوبی به صورت کاملا استتار هستند تا شکارچیان بتوانند به راحتی گونه های جانوری را به سمت خود کشیده و شکار کنند.

یزدانی تاکید کرد: نظارت و بازدید از منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع کوسالان،   شاهو و کره میانه به صورت شبانه روزی توسط ماموران یگان حفاظت ادامه دارد و در صورت مشاهده شکارچیان متخلف بشدت با آنها برخورد می شود و پرونده تخلف آنها به مراحع قضایی ارسال و مشمول مجازات سنگینی خواهد بود.

منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با وسعت ۵۷ هزار و ۲۳۶ هکتار در استان کردستان، حد فاصل شهرستان های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.

در این منطقه تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.

خاطرات شما از سفر به ۳۰ سنگر شکارچیان متخلف در سروآباد تخریب شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.