تعداد مبتلایان ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ٣۴٠ نفر رسید

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ٣۴٠ نفر رسید

435

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ٣۴٠ نفر رسید

شاهرود- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : با مثبت شدن آزمایش ۶ نفر ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ۳۴۰ تن افزایش یافت ....

تعداد مبتلایان ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ٣۴٠ نفر رسید

شاهرود- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : با مثبت شدن آزمایش ۶ نفر ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ۳۴۰ تن افزایش یافت .

رضا چمن روز جمعه با بیان اینکه مبتلایان به  ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، افزود: تا کنون از آزمایش  یکهزار و ۳۱۴ تن با علایم حاد تنفسی ،  ابتلای ۳۴۰ تن به ویروس کرونا مثبت گزارش شد.

وی  افزود:از مجموع بیماران حاد تنفسی تعداد ۷۷۳تن بستری شدند که از این تعداد ۲۶۷ تن با بهبودی از این بیمارستان مرخص شدند.

وی از خیران سلامت، سازمان های مردم نهاد و نیکوکارانی که طی این مدت یاریگر نیروهای بهداشت و درمان و نیازمندان بودند و بخش عمده ای از تجهیزات و اقلام حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را تأمین کردند، قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین  ابراز محبت مردم و مسئولان منطقه را موجب  تقویت روحیه و تلاش نیروهای درمانی خواند و گفت: شهروندان با تکمیل اطلاعات خود در سامانه salamat.gov.ir به حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

به گفته وی، درصورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی، کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

میانگین سن مبتلایان به کرونا در این شهرستان ۵۹ سال است و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

بر اساس آخرین گزارش های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در روزهای گذشته نتیجه ۳۳۴ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شد که از این تعداد ۲۵۲ تن پس از بستری در بیمارستان بهبود یافتند.

در راستای طرح ملی مقابله با کرونا تاکنون ۶۸ درصد معادل ۱۸۲ هزار تن از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.

 تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری و محدودیت های ترافیکی در این شهر از هفته گذشته در حال اجرا است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۲ هزار و ۳۳۲ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۸ تن فوت و  ۱۱ هزار و ۱۳۳ تن بهبود یافتند.

تاکنون ۵۳۷ هزار و ۱۷ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۴۳۶ تن بهبود یافتند، این ویروس از ۲۰۵ کشور جهان در ۱۹۸ کشور منتشر شده است.

خاطرات شما از سفر به تعداد مبتلایان ویروس کرونا در شرق استان سمنان به ٣۴٠ نفر رسید نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.