توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در زنجان از زمان شیوع کرونا

توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در زنجان از زمان شیوع کرونا

477

توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در زنجان از زمان شیوع کرونا

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا در این استان تا کنون بیش از ۲۰هزار بسته معیشتی در بین اقشار کم درآمد و آس...

توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در زنجان از زمان شیوع کرونا

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا در این استان تا کنون بیش از ۲۰هزار بسته معیشتی در بین اقشار کم درآمد و آسیب پذیر استان توزیع شده است.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، سپاه استان در کنار مدافعان سلامت بوده و اقدام به تشکیل قرارگاه های امام رضا(ع)، شفا و پدافند زیستی کرد و تا کنون فعالیت های مفیدی در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: بسیجیان زنجانی از زمان شیوع این ویروس منحوس در قالب ۱۳۰ گروه جهادی با حضور بیش از ۲۱هزار نفر روز به صورت شبانه روزی با همکاری نهادهای مرتبط نظیر شهرداری اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد شهری، درب منازل، دستگاه های خودپرداز کردند و این برنامه ها تا از بین رفتن کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه استان به طرح بسیج ملی غربالگری با همکاری بسیجیان  اشاره کرد و افزود:این طرح به‌صورت روزانه توسط گروه های جهادی بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از روزهای نخست فروردین ماه آغاز و تا زمان اتمام طرح غربالگری سراسری ادامه خواهد داشت.

طهماسبی  به تهیه و توزیع بیش از ۲۰هزار بسته معیشتی در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار استان اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین بسته های بهداشتی توسط بسیج دانشجویی و بسیج مساجد و محلات استان در این مناطق توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه های تهیه این بسته‌های بهداشتی و معیشتی توسط خیرین و بخشی نیز از اعتبارات سپاه تهیه شده است، عنوان کرد: در حوزه آموزش و آگاه سازی مردم،گروه های جهادی اقدام به تهیه بروشور و نیز آموزش چهره به چهره در برخی مناطق استان کردند. 

این مسئول به ایجاد ۲۱ کارگاه تولیدی ماسک توسط بسیجیان با همکاری فنی و حرفه ای در سطح استان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از چند ۱۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید و پس از استریل در اختیار داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی استان قرار می گیرد.

جانشین فرمانده سپاه استان به ایجاد نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در سالن امام علی(ع) کانون بسیج زنجان و  نیز در ورزشگاه ها و سالن های بسیج در تعدادی از شهرستان ها اشاره کرد و افزود: این مراکز برای ارائه خدمات به بیماران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آمار جان باختگان بیماران کرونایی در این استان به ۳۹ نفر رسید که اغلب آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند. از زمان شیوع بیماری کرونا یک‌هزار و ۳۶۳ بیمار مشکوک در سطح این استان شناسایی شد که از این تعداد تست آزمایشگاهی ۴۷۰ نفر مثبت بود و هم اکنون ۳۲۶ نفر از این تعداد در بیمارستان های استان بستری هستند.

خاطرات شما از سفر به توزیع ۲۰هزار بسته معیشتی برای قشر محروم در زنجان از زمان شیوع کرونا نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.