پس از ۳۵ سال پیگیری، کند علیا لواسانات آبرسانی شد

پس از ۳۵ سال پیگیری، کند علیا لواسانات آبرسانی شد

704

پس از ۳۵ سال پیگیری، کند علیا لواسانات آبرسانی شد

تهران- ایرنا- پس از ۳۵ سال پیگیری مسئولان متعدد، تخصیص نیافتن بودجه و ارائه خدمات آب و فاضلاب روستای کند علیا بخش لواسانات که پیش از این اهالی از آب شرب چاه با ...

پس از ۳۵ سال پیگیری، کند علیا لواسانات آبرسانی شد

تهران- ایرنا- پس از ۳۵ سال پیگیری مسئولان متعدد، تخصیص نیافتن بودجه و ارائه خدمات آب و فاضلاب روستای کند علیا بخش لواسانات که پیش از این اهالی از آب شرب چاه با کیفیتی بسیار پائین استفاده می کردند، آبرسانی شد.

سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی دو سال اخیر از طریق ارزش افزوده روستا و کمک های مردمی علاوه بر تلاش مستمر و حمایت فرمانداری و مذاکره با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست، پروژه مهم آبرسانی روستای کند علیا در راستای رفاه و آسایش اهالی به سرانجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرستان تأمین آب شرب برخی از روستاهای دو بخش لواسانات و رودبار قصران بویژه روستاهایی که در بالادست قرار دارند، است.

این مقام مسئول افزود: شرکت آب و فاضلاب توان ارائه خدمات ساختاری ندارد و امکان آن را ندارد تا هزینه های هنگفتی در این پروژه ها صرف کند.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: در لواسان بزرگ و لواسان کوچک هزینه های فراوانی در حوزهٔ ساخت منبع آب و زیرساخت ها (مثلاً لوله کشی) لازم است؛ در حال حاضر در روستاهای لواسان بزرگ و نیکنامده نیز اتفاقات خوبی در زمینهٔ زیر ساخت های آب شرب افتاده است و آرام آرام وضعیت روستاهای کمتر برخوردار در این حوزه بهبود می یابد.

حسن سجودیان، دهیار روستای کند علیا بخش لواسانات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: آبرسانی روستا از چشمه جامه شوران با حدود ۴۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت های مردمی انجام شده است.

به گفتهٔ وی، آبفا برای اجرای مرحلهٔ اول این پروژه ۴۵۰ میلیون تومان برآورد کرده بود.

لواسانات یکی از بخش های شهرستان شمیرانات به مرکزیت شهر لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. روستای کند علیا لواسانات با جمعیتی حدود ۲ هزار نفر در ۵ کیلومتری شهر لواسان قرار دارد. آبشار کفترلو این روستای گردشگری به ثبت ملی رسیده است.

خاطرات شما از سفر به پس از ۳۵ سال پیگیری، کند علیا لواسانات آبرسانی شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.