ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است

ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است

454

ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ورودی تمامی تفرجگاه های جنگلی استان بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا مسدود شده است....

ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ورودی تمامی تفرجگاه های جنگلی استان بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا مسدود شده است.

رضا احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها کشاورزانی که اراضی زراعی آنها در حاشیه عرصه های جنگلی است برای سرکشی به زراعت خود حق تردد از جنگل های استان را دارند و به مردم عادی و گردشگران نوروزی اجازه تردد و تفرج در عرصه های جنگلی داده نمی شود.

وی افزود: باتوجه به شیوع کرونا در استان و نیز به علت اینکه عرصه های جنگلی همواره تفرجگاه اصلی مردم و محل تجمع گردشگران طبیعت است امسال برای حفظ سلامتی مردم ورودی عرضه های جنگلی استان تا اطلاع بعدی بر روی گردشگران بجز کشاورزان بسته شده است.

احمدی یادآور شد: همه ساله ایام تعطیلات نوروزی اراضی جنگلی ملی استان ایلام محل برپایی چادرهای گردشگران است اما امسال بر اساس مصوبه ستاد کرونا برپایی هرگونه چادر در دل طبیعت ممنوع شد و معدود چادرهای برپا شده هم با همکاری نیروی انتظامی برای حفظ سلامت شهروندان جمع آوری شد.

وی تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به همراه نیروی انتظامی به طور مرتب عرصه های جنگلی تفرجگاهی را بازدید می کنند تا در صورت حضور گردشگران در طبیعت یا وجود چادرهای احتمالی، تفرج کنندگان را به بازگشت به منازل خود سوق دهند.

وی اضافه کرد: نکته قابل اهمیت همکاری خوب مردم با یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی برای بازگشت به منازل است و البته امسال حضور مردم در طبیعت نسبت به سال های گذشته کاهش محسوس و چشمگیر داشت و خود مردم با توجه به همه گیری و مخاطرات شیوع ویروس کرونا کمتر از گذشته به دامان طبیعت آمده اند.

احمدی با اشاره به اینکه حضور مردم در طبیعت و تفرجگاه های جنگلی در سیزده بدر ممنوع است، ضمن تشکر از همکاری مردم در عدم حضور در طبیعت از آنها خواست تا زمان بهبودی وضعیت و شرایط همچنان از حضور در طبیعت خودداری کنند.

با مثبت شدن جواب آزمایش پنج نفر دیگر، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۲۳۷ نفر رسید.

شمار افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند نیز با سه مورد جدید به ۱۹ نفر رسید.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده و میزان اراضی جنگلی استان افزون بر ۶۴۰ هزار هکتار است.

واریته های مختلف بلوط، بنه، زالزالک، کنار از جمله مهمترین گونه های جنگلی استان ایلام است.

بیش از ۹۰ درصد اراضی جنگلی استان ایلام را واریته های مختلف بلوط تشکیل داده است.

خاطرات شما از سفر به ورودی تفرجگاه های جنگلی ایلام مسدود است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.