بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در اردبیل پرداخت شد

بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در اردبیل پرداخت شد

533

بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در اردبیل پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در این استان پرداخت شده است....

بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در اردبیل پرداخت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در این استان پرداخت شده است.

شفیع شفیعی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۸ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان اردبیل پرداخت شده، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تسهیلات ازدواج پرداختی نسبت به پارسال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار زوج در استان اردبیل در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند، بیان‌کرد: باید همه بویژه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌ها تلاش کنند.

وی اظهارداشت: مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث شده سن ازدواج در کشور و استان اردبیل افزایش یابد و بنا به عللی جوانان راغب به ازدواج و تشکیل زندگی جدید نباشند.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر اینها سیاست‌های کنترلی جمعیت در گذشته هم مزید بر علت شده و امروز ما شاهد هستیم که آمار ازدواج در جامعه به شدت کاهش یافته است.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه‌داد: رشد جمعیت در کشور در سال‌های گذشته ۳.۹ درصد بوده که امروز این رقم در کشور به ۱.۲ درصد رسیده در حالی که رشد جمعیت در استان اردبیل بسیار کمتر از میانگین کشوری و ۳۹ صدم درصد می‌باشد.

 شفیعی گفت: با این روند و با پیری جمعیت و با بهم خوردن ترکیب جمعیتی کشور در آینده با بحران روبرو خواهد شد و باید متولیان امر برنامه‌ریزی دقیقی برای حل این مشکل کنند که ارائه مشوق‌های لازم برای فرزندآوری خانواده‌ها از جمله آنها است.

وی افزود: سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر ارتقای جوانی جمعیت ، افزایش نرخ بارداری ، تسهیل ازدواج ، تحکیم بنیاد خانواده ، ترویج سبک زندگی زناشویی اسلامی _ ایرانی ، ارتقای سلامت و امید به زندگی و توانمندسازی جمعیت فعال باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تحقیق و پژوهش در حوزه برنامه های اوقات فراغت جوانان و اثرگذاری آن را ضروری دانست و اظهارداشت: با تحقیق و پژوهش و به صورت علمی باید نقاط ضعف و قوت اجرای برنامه‌های اوقات فراغت شناسایی شود.

در این جلسه از تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه جوانان و اوقات فراغت با اهدای لوحی تجلیل شد.

خاطرات شما از سفر به بیش از ۱۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج در اردبیل پرداخت شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.