طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در اردبیل اجرایی می‌شود

طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در اردبیل اجرایی می‌شود

365

طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در اردبیل اجرایی می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل از آغاز اجرای طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خبر داد....

طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در اردبیل اجرایی می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل از آغاز اجرای طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خبر داد.

 اکبر بهنامجو پنجشنبه در جریان نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان گفت: مصوبه طرح فاصله اجتماعی از ستاد مدیریت ملی بیماری کرونا در کشور ابلاغ شده و از امشب در مبادی تمام شهرهای استان اجرایی می‌شود.

وی اظهارداشت: در اجرای این طرح ماموران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر شده و در صورت نیاز نیروهای سپاه  حضرت عباس (ع) استان نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رفت و آمد خودروها از بامداد جمعه به طور کامل رصد شده و از ورود افراد غیربومی به شهرها جلوگیری خواهد شد، اضافه کرد: بومی و ساکن بودن فرد در شهر مربوطه از طریق  کارت ملی، پلاک ماشین و دیگر اوراق هویتی مشخص خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه‌کرد: مسافرانی که در استان حضور دارند به شرط عدم توقف در شهرهای عبوری اجازه تردد و خروج داشته ولی توقف بیجا و وقت‌کشی در شهرهای عبوری شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف اتومبیل به مدت یک‌ماه خواهد بود.

رییس شورای تامین استان اردبیل اظهارکرد: سالم‌سازی شهرهای استان از ویروس کرونا نیازمند ایجاد پست‌های ایست بازرسی بود که از امشب این مهم عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه فاصله اجتماعی تمامی مراکز گردشگری و تفرجگاه‌ها در روز سیزده بدر تعطیل بوده و نیروهای انتظامی با افرادی که در این مناطق توقف کنند، برخورد خواهند کرد.

او همچنین از تعطیلی پنج روزه تونل حیران پس از سیزده بدر خبر داد و افزود: اقدامات اصلاح روشنایی در این مدت در این تونل انجام می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه اکثر شهروندان استان در خصوص پیشگیری بیماری کرونا همکاری خوبی کرده‌اند، افزود: تا حد زیادی روند توسعه کرونا در استان کنترل شده است ولی برای تداوم و بهبود وضعیت نیاز به همراهی بیشتر مردم است.

بهنامجو همچنین با اشاره به طرح غربالگری جمعیت استان گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان استان معادل ۹۷ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این غربالگری  افراد مشکوک و چند بیمار حاد شناسایی و مورد معاینه قرار گرفته و برخی از آنها بستری شده‌اند.

استاندار اردبیل همچنین ضمن قدردانی از مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها در خصوص پیشقدم شدن در تعطیلی مراکز ، اظهارامیدواری کرد که در سال جهش تولید با تدوین برنامه‌های مناسب ، زمینه رونق این مراکز در سال آینده فراهم شود.

خاطرات شما از سفر به طرح فاصله اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب در اردبیل اجرایی می‌شود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.