پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

421

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هوشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۱۹ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود ...

پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هوشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۱۹ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود اختصاص داد.

مهدی صابری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعداز پیرانشهر شهرهای مهاباد و اشنویه با ۱۵ و ۱۳ میلی‌متر بارش شهرهای پر بارش استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند و بارندگی‌ها هم اکنون نیز در آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در ارومیه ۱.۶ میلی‌متر طی ۲۴ ساعت گذشته بود، بیان کرد: روز شنبه نیز این سامانه بارشی در استان فعال است و روز یکشنبه به صورت موقت بارش‌ها متوقف شده و روز دوشنبه دوباره سامانه فعال می‌شود و تا روز چهارشنبه بارندگی در استان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در تکاب ۴۵ کیلومتر برساعت بود، ادامه داد: احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها همچنان در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هوشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین ۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، اضافه کرد:  در این مدت چالدران با ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.شهرهای جنوبی استان به ویژه سردشت از پربارانترین شهرهای استان است که سالانه ۱۰۰۰ میلیمتر بارش دارد.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

خاطرات شما از سفر به پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.