شرایط پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی عادی است

شرایط پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی عادی است

429

شرایط پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی عادی است

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان مشکلی وجود نداشته و پذیرش بیماران در شرایط عادی ...

شرایط پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی عادی است

مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در ارایه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان مشکلی وجود نداشته و پذیرش بیماران در شرایط عادی انجام می‌شود.

محمدمهدی شهریاری روز جمعه در حاشیه بهره‌برداری از بیمارستان موقت بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون با توجه به ظرفیت تخت‌های خالی بیمارستان‌های سطح استان، امکان خدمات‌رسانی مطلوبی به بیماران فراهم است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم مهم‌ترین بخش در کنترل بیماری کروناست، ادامه داد: قطب‌های اقتصادی جهان از جمله اسپانیا و ایتالیا نیز در ارایه خدمات در زمان‌های پیک بیماری با مشکل مواجه شده‌اند در حالیکه خوشبختانه این وضعیت در کشور ما اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای درگیر با کرونا به علت مدیریت نامناسب، فروشگاه‌ها از اجناس خالی شده و ماسک و اقلام بهداشتی وجود ندارد در حالی که در کشور و استان ما این مشکلات حداقل بوده و آن هم ناشی از همدلی و همکاری بین مسوولان و مردم است.

وی با بیان اینکه امکانات استان تاکنون در سطح مطلوبی پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت این بیماری با همراهی مردم تحت کنترل است و از مردم نیز درخواست داریم برای مواجه نشدن با شرایط بحرانی همیاری خود را در قبال هموطنان و مسوولان تا شکست کامل این بیماری ادامه دهند. 

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آمار مبتلایان به این بیماری و قرار گرفتن استان در رتبه‌های آخر جدول کشور نشان دهنده همبستگی و همدلی خوب بین مردم و مسوولان است که موجب خواهد شد آسیب‌های ناشی از این ویروس به حداقل خود برسد.

«شهریاری»، کمک‌های مردمی در بخش سلامت را نیز در این مدت ستودنی دانست و بیان کرد: مشارکت‌های مردمی بار سنگینی را از روی دوش دانشگاه علوم پزشکی استان برداشته است تا کادر درمانی بتواند بهترین خدمات را به کسانی که گرفتار این بیماری شده‌اند، ارایه دهد. 

وی در ادامه ضمن قدردانی از مردم برای استقبال از پویش ۲۹۱۴ تاکید کرد: هر اندازه همیاری اقشار مختلف جامعه در مقابله با این بیماری انسجام بیشتری داشته باشد، امکان شکست این ویروس بیشتر خواهد شد.  

استاندار آذربایجان‌غربی به منظور افتتاح بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت ویژه بیماران به مبتلا به کرونا به مهاباد سفر کرده است؛ این بیمارستان با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال از کمک‌های خیران این شهرستان راه‌اندازی شده است.

ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۵۶۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۳ نفر فوت کرده‌اند؛ سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۱.۹ درصد است.

خاطرات شما از سفر به شرایط پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی عادی است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.