۱۳ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج دانشجویی اصفهان توزیع شد

۱۳ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج دانشجویی اصفهان توزیع شد

395

۱۳ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج دانشجویی اصفهان توزیع شد

اصفهان - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۳ هزار بسته بهداشتی همراه با مایع ضدعفونی کننده با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا در حاشیه شهرهای ...

۱۳ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج دانشجویی اصفهان توزیع شد

اصفهان - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۳ هزار بسته بهداشتی همراه با مایع ضدعفونی کننده با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا در حاشیه شهرهای اصفهان، کاشان و خمینی‌شهر توزیع شده است.

محمدحسین کفعمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به هنگام توزیع این بسته های بهداشتی آموزش‌های متناسب به خانواده‌ها در حوزه بهداشت فردی و معنوی برای رهایی از این ویروس منحوس در قالب بروشورها و به صورت شفاهی ارائه شد. وی با اشاره به آغا ز فعالیت های جهادی این نهاد در خصوص مقابله با بیماری کرونا، افزود: قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا و در ذیل آن کمیته‌های آموزش، درمان، پشتیبانی و رسانه‌ای از هشتم اسفند تشکیل شده است. وی تصریح کرد: در گام نخست جلسات متعددی را با نخبگان و استادان دانشگاهی در جهت مواجه و راه‌های پیگشیری از ویروس کرونا در حوزه‌های پزشکی، روانپزشکی و اجتماعی برگزار شد که در این راستا تولیدات فضای مجازی و بروشورهای آموزشی آماده و توزیع شده است. کفعمی  ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی کننده با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان گام بعدی بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا بود. وی ایجاد ایستگاه‌های غربالگری را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا برشمرد و افزود: در این راستا پنج غرفه در شهر راه‌اندازی و دانشجویان پزشکی و پرستاری در این غرفه‌ها به شهروندان آموزش های لازم ارائه شد. مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا نزدیک به هشت هزار بروشور آموزشی در سطح شهرهای اصفهان و کاشان توزیع شد. وی اضافه کرد: گروه‌های قرارگاه احمدی روشن به همراه قرارگاه‌های جهادی بسیج دانشجویی اصفهان تا کنون نزدیک به ۳۰۰ داروخانه را رصد کرده و خروجی آن در قالب گزارش هایی در خصوص نحوه توزیع چهار قلم لوازم بهداشتی پرمصرف به مسئولان مربوطه ارائه شد. کفعمی رصد ۶۰۰ مطب پزشک را از دیگر فعالیت های این تشکل برشمرد و اظهارداشت: تعطیلی برخی از مطب‌ها پس شیوع بیماری کرونا باعث بلاتکلیفی برخی از مردم شده بود که گزارش پس از رصد وضعیت مطب ها گزارش آن به مسوولان مربوطه ارائه شد. وی اضافه کرد: همچنین ۱۸۰ تن از دانشجویان جهادگر اصفهانی توسط استادان میکروبیولوژی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا در آموزش‌های چهره به چهره با مردم نکات بهداشی را به خوبی بیان کنند. مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: حضور در بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمانی، مشارکت در سامانه ۴۰۳۰ و ۳۱۱۳ جهت پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری کرونا، تولید ماسک پارچه‌ای، ضدعفونی برخی معابر، خیابان‌ها و بیمارستان‌ها و غربالگری روستاهای شهرستان لنجان توسط گروه‌های جهادی دانشجویی از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کروناست. وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص نقش آفرینی بسیج دانشجویی در عرصه های تخصصی مثل مقابله با بیماری کرونا، گفت: روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانشجو در این راستا در تلاش‌اند تا با اقدامات خود زمینه ریشه کنی این ویروس منحوس را فراهم کنند.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه هفتم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ششم فروردین، تا کنون ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان ( به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۵۰ درصد از کل مبتلایان به این بیماری هستند.

وزارت بهداشت در چند روز گذشته آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا را در استان اصفهان اعلام نکرده است.

خاطرات شما از سفر به ۱۳ هزار بسته بهداشتی توسط بسیج دانشجویی اصفهان توزیع شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.