اقتصاد اصفهان نباید در کنار مقابله با کرونا با مشکل مواجه شود

اقتصاد اصفهان نباید در کنار مقابله با کرونا با مشکل مواجه شود

400

اقتصاد اصفهان نباید در کنار مقابله با کرونا با مشکل مواجه شود

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با بیان این که کارخانه‌ها و صنایع بخش خصوصی استان را نمی‌توان با اجبار تعطیل کرد، گفت: در کنار مقابله جدی و همه جانبه با بیماری ک...

اقتصاد اصفهان نباید در کنار مقابله با کرونا با مشکل مواجه شود

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با بیان این که کارخانه‌ها و صنایع بخش خصوصی استان را نمی‌توان با اجبار تعطیل کرد، گفت: در کنار مقابله جدی و همه جانبه با بیماری کرونا، نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور و استان با مشکل جدی مواجه شود.

عباس رضایی روز جمعه در نوزدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستانهای استان برگزار شد اظهارداشت: توصیه ما این است که همه صنایع و کارخانه‌های فعالیت غیر ضروری خود را تعطیل کنند و یا به حداقل برسانند اما بعضی از این کارخانه ها موادغذایی، ماسک، مواد ضد عفونی، لبنیات، آرد  و مایحتاج ضروری مردم را تولید می‌کنند و نمی توانیم جلوی فعالیت آنها را بگیریم.

 استاندار اصفهان ادامه داد: ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای جلوگیری از اخراج کارگران واحدهای صنعتی کشور اختصاص پیدا کرد که در صورت تعطیلی صنایع، تسهیلات لازم برای جبران ضرر و زیان آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت اصناف هم همینطور هست یادآور شد: مسائل و مشکلات اصناف را در جلسه‌ای که بصورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری و معاون اول ایشان داشتیم،  مطرح کردیم و فعالیت آنها در زمان حاضر باید همانند حکومت نظامی، تعطیل شود و هیچ تعارفی با این افراد نداریم و با قاطعیت باید جلوی اینگونه فعالیت ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: در عین حال باید انعطاف پذیر هم باشیم و با مردم بحث و مجادله نداشته باشیم چرا که همه این موارد برای حفظ سلامت شهروندان است که فشارهای  مختلفی روی آنها وجود دارد بنابراین باید مشکلات را تحمل کنیم و احترام به مردم را بعنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم.

رضایی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت و رصد شبکه های اجتماعی اضافه کرد: مواظب  این شبکه ها باشیم و رصد آن ها  بویژه در کلانشهر اصفهان باید جدی تر گرفته شود.  

رضایی با اشاره به خطر انتقال ویروس کرونا از طریق مسافران دیگر استانها بیان کرد: هر دستگاه اتوبوس که از سایر استان‌ها وارد اصفهان می‌شود باید از کمربندی عبور کند و برای ورود به شهرهای این استان کارت های تردد و ملی مربوط به آن شهر را داشته باشد.

 وی افزود: اکنون تردد اتوبوس‌های مسافربری به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافت که باید به صفر برسد و آنها باید ضمن کنترل و بازرسی جدی،  مدارک کافی همراه داشته باشند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فرمانداران و مسوولان ستاد مقابله با کرونا در شهرستانها باید برای مسائل و مشکلات جزیی و موردی با تدبیر،  مدیریت،  ابتکار و ابداع خود در چهارچوب این طرح نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد در محورهای ارتباطی این استان از روز جمعه آغاز شد و در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین غیر از خودروهای امدادی و خدمات رسان تشدید می شود.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه هفتم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ششم فروردین، تا کنون ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان (به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) از بیمارستان ترخیص شدند که حدود ۵۰ درصد از کل مبتلایان به این بیماری هستند.

وزارت بهداشت در چند روز گذشته آمار تفکیکی مبتلایان به کرونا را در استان اصفهان اعلام نکرده است.

خاطرات شما از سفر به اقتصاد اصفهان نباید در کنار مقابله با کرونا با مشکل مواجه شود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.