برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا نمی‌شود

برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا نمی‌شود

493

برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا نمی‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر مجموعه فرهنگی- مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌های پایان سال، غباروبی و خانه تکانی تکایای تخت ف...

برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا نمی‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر مجموعه فرهنگی- مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌های پایان سال، غباروبی و خانه تکانی تکایای تخت فولاد و تخت فولادگردی نوروز ۹۹ برگزار نخواهد شد.

سید علی معرک‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد از جمله برنامه‌های نمایشی، بازسازی‌های تاریخی و تورهای گردشگری در تخت فولاد نیز لغو شده است.

وی با اشاره به اینکه گندزدایی اماکن عمومی تخت فولاد، فضاها و تکایای مختلف به صورت مستمر انجام می‌شود تصریح کرد: اماکن عمومی این قبرستان تاریخی شامل تکیه‌های بابارکن الدین، میرفندرسکی و باباکازرونی و فضاهای موزه‌ای و مذهبی تخت فولاد نیز از پذیرش گردشگران و شهروندان معذور بوده و بسته است.

مدیر مجموعه فرهنگی- مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه هر تکیه یک محوطه باز و بیرونی و یک بقعه دارد یادآورشد: درب بقا بسته خواهد بود اما محوطه‌های باز قابلیت تعطیلی ندارد و شهروندان باید از تردد بی‌مورد در این فضاها خودداری کنند.

وی بیان کرد: ما در تلاش برای تهیه نماهنگ‌های ویژه، محتوا و پوستر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تخت فولاد و تکیه‌های آن در فضای مجازی هستیم تا هموطنان در تمام نقاط کشور بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

معرک‌نژاد اظهارداشت: همچنین در نظر داریم این فعالیت‌ها با برگزاری مسابقات روزانه و اهدای جوایز همراه باشد تا از جذابیت ویژه ای برخوردار شود.

وی پیش از این نیز از اجرای ۲۰ طرح عمرانی در قالب ساماندهی، مرمت، تملک و آزادسازی در تخت فولاد اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داده بود.

تخت فولاد اصفهان با نام وادی السلام ثانی، دومین قبرستان جهان تشیع آرامگاه بیش از ۲ هزار عالم، فقیه و مجتهد، شاعر، فیلسوف و حکیم بزرگ ایرانی و همچنین سایت موزه ای گردشگری برای طالبان فرهنگ و معرفت است.

تخت فولاد در سال ۱۳۷۵ به شماره ۱۷۳۵ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و این ظرفیت را دارد که به یکی از مقاصد گردشگری مذهبی ایران و تاریخ معماری اصفهان تبدیل شود، زیرا تنها یک قبرستان ساده نیست بلکه گنجینه ای از مشاهیر و مفاخر ایران و جهان اسلام است.

مکان‌ های مهم و تاریخی ثبت شده ملی تخت فولاد عبارتند از: تکیه میرفندرسکی معروف به تکیه بختیاری‌ ها، سنگ قبر بابا فولاد حلوائی، آرامگاه بابا رکن‌الدین، تکیه آغا باشی، تکیه آقا حسین خوانساری، تکیه آقا مجلسی، تکیه بروجردی‌ها، تکیه تویسرکانی، تکیه جویباره‌ای، تکیه خاتون ‌آبادی، تکیه ریزیها، تکیه سید العراقین، تکیه شهشهانی، تکیه فیض، تکیه لسان الارض، تکیه مادر شاهزاده، تکیه محمد جعفرآباده‌ای، تکیه میرزا رفیعا، تکیه واله (والهیه)، تکیه چهارسوقی، تکیه کازرونی، تکیه کلباسی (ابوالمعالی)، آرامگاه بید آبادی، آب‌انبار کازرونی، شبستان مسجد مصلی، مسجد رکن الملک، و تکیه فاضل هندی.

براساس آمار موجود سالانه صدها هزار مسافر و گردشگر از تخت فولاد دیدن می‌کنند.

خاطرات شما از سفر به برنامه‌های فرهنگی نوروزی مجموعه تخت فولاد اصفهان اجرا نمی‌شود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.