بخش قابل توجهی از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان تامین شد

بخش قابل توجهی از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان تامین شد

404

بخش قابل توجهی از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان تامین شد

اصفهان- ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا اصفهان گفت: با افزایش تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مربوط به کرونا، بخش قابل توجهی از نیاز استا...

بخش قابل توجهی از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان تامین شد

اصفهان- ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا اصفهان گفت: با افزایش تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده مربوط به کرونا، بخش قابل توجهی از نیاز استان در این بخش تامین شده است.

حجت‌اله غلامی روز حمعه در گفت و گو با ایرنا  با بیان این که تامین اقلام بهداشتی مردم و کادر درمانی مهمترین مصوبات دوازدهمین جلسه  این ستاد بود، افزود: در این خصوص مقرر شد کمیته متشکل از دانشگاه علوم پزشکی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر چگونگی توزیع این اقلام نظارت کند. وی  با اشاره به کشف  اقلام بهداشتی احتکار شده‌ توسط نیروی انتظامی استان، اظهارداشت:  قرار شد این اقلام به شکلی که دادستانی اصفهان تعیین می‌کند، در استان توزیع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اوایل هفته جاری در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: به‌ منظور تامین اقلام حفاظتی و بهداشتی مقابله با بیماری کرونا از جمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، تمام ظرفیت‌‍‌های استان بسیج شده است.

سیدحسن قاضی عسکر افزود: در نخستین اقدام، مشکلات کارخانه ها و شرکت‌های تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده استان احصا شد.

وی ادامه داد: از مجموع چهار کارخانه‌ای که تولیدات عمده ماسک را بر عهده دارند، یک کارخانه با مشکل مالی مواجه بود که با پیگیری های استان برخی از طلب‌های این شرکت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مساعدت بیمه تامین اجتماعی وصول شده است.

وی تصریح کرد: رایزنی‌هایی با برخی از بانک‌های استان به‌منظور تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده صورت گرفته و در این زمینه بانک رفاه کارگران اعلام آمادگی کرد تا خارج از نوبت و بدون رعایت ضوابط و شرایط  معمول در تامین نیاز مالی این شرکت‌ها نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به سرعت ارائه مجوزها، گفت: همچنین با دانشکده  نساجی دانشگاه اصفهان و مرکز علمی کاربردی فرش ایران س‍پهر به‌منظور تولید ماسک پارچه‌ای رایزنی صورت گرفته و طراحی اولیه این ماسک‌ها به تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده است.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با شرکت های تولید الکل گفت: ظرفیت این شرکت ها نیز افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان  در خصوص وضعیت کاری بانک‌های استان تصریح کرد: بر اساس مصوبات این جلسه همه شعب بانک‌های استان فعالیت خود را ادامه خواهند داد. غلامی  به وضعیت برگزاری نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شد همچنان نماز جمعه و جماعات تا پایان سال برگزار نشود. معاون هماهنگی امور عمرانی در خصوص تیم‌های غربالگری که در ابتدای معابر ورودی استان مستقر شدند، گفت: مقرر شد این تیم‌ها به صورت سه نوبت به غربالگری و کنترل افراد وارد شده به استان بپردازند. وی با اشاره کاهش توان مالی برخی مراکز فرهنگی، ورزشی و تجاری در این دوره زمانی و به دلیل شیوع این بیماری اشاره  و اضافه کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز مراکز دولتی که صاحب ملک هستند تا دوماه اجاره بها را به صاحبان کسب و کار خواهند بخشید. غلامی با اشاره اختصاص  ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مقابله با شیوع بیماری کرونا به استان ، خاطرنشان کرد: از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص یافت. وی از نقاهتگاه‌ها به عنوان محل نگهداری از بیماران بهبودیافته نام برد و تصریح کرد: این محل‌ برای نگهداری بیماران که پس از بهبود از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند استفاده خواهد شد.

در همین ارتباط برخی از شهروندان اصفهانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نبودن اقلام بهداشتی موردنیاز مقابله با کرونا در مراکز فروش این کلانشهر و شهرستانهای استان بر ضرورت نظارت بیشتر نهادهای مربوط بر امور این بخش را خواستار شدند. 

خاطرات شما از سفر به بخش قابل توجهی از اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان تامین شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.