امام جمعه تبریز: مکتب فاطمی منظومه فکری بشری است

امام جمعه تبریز: مکتب فاطمی منظومه فکری بشری است

443

امام جمعه تبریز: مکتب فاطمی منظومه فکری بشری است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مکتب فطمی منظومه تمام عیار فکری و تربیتی جهان بشریت است....

امام جمعه تبریز: مکتب فاطمی منظومه فکری بشری است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مکتب فطمی منظومه تمام عیار فکری و تربیتی جهان بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در جمع مداحان، خادمین و پیشکسوتان هیات رزمندگان اسلام تبریز، افزود: مکتب حضرت فاطمه زهرا معتبرترین و جامع ترین مکتب سعادت انسان ها است و طبق آموزه های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص بلکه یک جریان، تفکر و منظومه فکری نظام تربیتی اسلام و جهان است که جامعیت و اعتبار ویژه ای به مقام زن داده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خانواده در جامعه ما باید بسیار جدی گرفته شود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش و جایگاه زن در نظام اسلامی و اداری ایران به مراتب ارتقا یافت و این قشر از جامعه دارای اهمیت ویژه در ارکان جامعه شدند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه مکاتب مختلف بشری از نظام های علمی، عملی که ادعای تامین سعادت و خوشبختی انسان ها را دارند، بر پایه مادیات نهفته شده است، گفت: اما مکتب فاطمی دارای جامعیت و  اعتبار و تضمین ویژه ای است که آنرا از سایر مکاتب فلسفی و علمی جدا می سازد.

وی، انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و در نهایت تمدن سازی را از خصوصیات بسیار بارز و ممتاز مکتب فاطمی بیان و اضافه کرد: این عناصر باید در برنامه های مختلف رشد و تعالی بشر و جامعه در دستور کار قرار گیرند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: همه خصوصیات فوق لازم و ملزوم همدیگر هستند و هرچند در ظاهر از هم جدا هستند اما به هیچ عنوان جدا از یکدیگر معنی ندارند.

وی با بیان اینکه تحقق انسان متعالی تنها از خانواده سالم نشات می گیرد و تولید انسان خارج از نهاد خانواده یعنی نبود بنیانی ترین سلامت وجودی بشر، افزود: پس باید به بحث خانواده توجه داشته باشیم چون خروجی خانواده‌های سالم، جامعه سالم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در آیات قرآنی از ۱۲ بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، گفت: نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده است و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند که حضرت فاطمه نمونه ای از این بانوان است.

حجت الاسلام آل هاشم نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به عنوان روز زن  را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت های خاصی برای گرامیداشت رزو زن در نظر گرفته می شد.

خاطرات شما از سفر به امام جمعه تبریز: مکتب فاطمی منظومه فکری بشری است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.