تلاش برای تامین آب شرب روستای «برده‌میش» مهاباد ادامه دارد

تلاش برای تامین آب شرب روستای «برده‌میش» مهاباد ادامه دارد

588

تلاش برای تامین آب شرب روستای «برده‌میش» مهاباد ادامه دارد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: مکان‌یابی حفر چاه برای تامین آب شرب سالم در روستای «برده‌میش» این شهرستان انجام شده و منتظر رضایت مالک...

تلاش برای تامین آب شرب روستای «برده‌میش» مهاباد ادامه دارد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد گفت: مکان‌یابی حفر چاه برای تامین آب شرب سالم در روستای «برده‌میش» این شهرستان انجام شده و منتظر رضایت مالک زمین هستیم.

کمال نالوسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال اعتراض ساکنان این روستا مبنی بر بد مزه بودن آب آن برای مصرف شرب تلاش برای تامین آب سالم و آشامیدنی مناسب با جدیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون پنج حلقه چاه در اعماق مختلف برای تامین آب شرب این روستا حفر شده است اما علی رغم تامین آب، کیفیت آن درحدی نبوده که بتواند آب روستا را تأمین کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مکان‌یابی برای حفر چاه ششم انجام شده است، اضافه کرد: برخی از روستاییان با حفر چاه در زمین‌های مجاور زمین زراعی آنان به علت احتمال ایجاد مشکل برای آب مزارع کشاورزی‌شان مخالفت می‌کنند اما با توافق و پا درمیانی دهیاری انتظار داریم برای منفعت اهالی روستا توافق برای حفر چاه حاصل شود.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی مهاباد اضافه کرد: اهالی روستا برای مصارف غیرشرب مشکلی با آب موجود ندارند و تنها برای مصرف آشامیدن به دلیل سختی زیاد آب خواستار تامین آب از محل دیگری هستند.

نالوسی با اشاره به پروژه بزرگ تامین آب ۱۴۱ روستای مهاباد از محل دریاچه سد این شهرستان، عنوان کرد: روستای برده‌میش جز ۱۴۱ روستای این طرح بزرگ است که با راه‌اندازی و احداث آن به طور کلی مشکل تامین آب شرب سالم روستاییان مرتفع خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تأمین آب شرب این روستا دستگاه آب شیرین‌کن به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی مطرح است، گفت: اگرچه دستگاه آب شیرین‌کن در دستور کار قرار دارد اما بدلیل بالا بودن قیمت آن به عنوان یکی از گزینه‌های نهایی مطرح است.

روستای «برده‌میش» با ۳۰۰ نفر جمعیت در قالب ۴۵ خانوار در بخش مرکزی مهاباد واقع شده است و در چند سال گذشته به دلیل سختی زیاد آب همواره مورد اعتراض اهالی آن روستا قرار گرفته است.

بخش مرکزی شهرستان مهاباد دارای ۸۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر است؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

خاطرات شما از سفر به تلاش برای تامین آب شرب روستای «برده‌میش» مهاباد ادامه دارد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.