۲۴۰ طرح نیمه کاره آموزشی در اصفهان وجود دارد.

۲۴۰ طرح نیمه کاره آموزشی در اصفهان وجود دارد.

640

۲۴۰ طرح نیمه کاره آموزشی در اصفهان وجود دارد.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: ۲۴۰ طرح نیمه کاره و متوقف آموزشی در استان وجود دارد که برای اتمام آنها به تامین اعتبارات لازم دو...

۲۴۰ طرح نیمه کاره آموزشی در اصفهان وجود دارد.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: ۲۴۰ طرح نیمه کاره و متوقف آموزشی در استان وجود دارد که برای اتمام آنها به تامین اعتبارات لازم دولتی و به کمک نیکوکاران نیاز است.

سید مهدی میربُد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا برآورد هزینه برای تکمیل طرح‌ها را افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار و کمک بیشتر خیران در یک بازه زمانی ۲ تا سه ساله می‌توان این طرح‌های نیمه کاره را به اتمام رساند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و قیمت تمام شده احداث ساختمان‌ها ادامه داد: از خرداد تا شهریور سال قبل قیمت در ساخت و ساز افزون بر سه برابر شد و این قیمت‌ها بطور قطع امروزه بیشتر هم شده است، لذا تامین اعتبارات و کمک هرچه بیشتر خیران را نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام در این خطه بطور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در استان، تکمیل آنها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و نگهداری از مدارس و فضاهای آموزشی را باید به عنوان یک اصل پذیرفت، اظهارداشت: در شرایط اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مالی متعدد، ایجاب می‌کند که داشته‌های فعلی را بخوبی حفاظت کنیم تا عمر مفید مدارس و مراکز آموزشی بیشتر شود.

میربُد تحقق این موضوع را مستلزم فرهنگسازی دانست و گفت: بهره برداران باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده درست از مدارس و چگونگی حفظ ساختمان‌ها بکوشند، البته حفاظت و نگهداری به خیلی از اقدامات کوچک و ساده نیاز دارد اما اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت، برای مثال خاموش کردن وسایل گرمایشی و سرمایشی پس از ساعت پایان کار، کاری سخت و پیچیده نیست، اما متولیان مدارس و دانش آموزان باید در آن سهیم باشند.

وی ادامه داد: در صورت افزایش عمر مفید مدارس و مراکزآموزشی، هزینه هایی که برای نوسازی و بهسازی اختصاص می یابد، صرف احداث مراکز جدید در دیگر نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیروهای متخصص در این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: این امر سبب کندی و یا وقفه در برنامه‌ها و اقدامات می شود، اگرچه نیروهای فعلی با توان بیشتری کار می‌کنند، اما امیدواریم این مشکل هم رفع شود.

 از ابتدای سال تاکنون ۱۱۸ طرح نوسازی و تجهیز مدارس، متشکل از ۶۳۷ کلاس در مساحتی حدود ۱۲۰ هزار متر مربع در استان اصفهان اجرا شده است.

اکنون دست کم ۸۹۰ هزار دانش آموز در بیش از پنج هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.

خاطرات شما از سفر به ۲۴۰ طرح نیمه کاره آموزشی در اصفهان وجود دارد. نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.