استقرار دستگاههای سنجش بو در تهران

استقرار دستگاههای سنجش بو در تهران

407

استقرار دستگاههای سنجش بو در تهران

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از الزام شهرداری برای خرید دستگاههای سنجش بو در نقاط مختلف شهر جهت شناسایی منشا...

استقرار دستگاههای سنجش بو در تهران

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از الزام شهرداری برای خرید دستگاههای سنجش بو در نقاط مختلف شهر جهت شناسایی منشا بوی نامطبوع خبر داد.

«زهرا صدر اعظم نوری» عصر روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: تاکنون سناریوهای مختلفی برای شناسایی منبع بوی نامطبوع مطرح شده و به همین دلیل، شهرداری تهران موظف به خرید دستگاه های سنجش بو شده است تا علت انتشار آن مشخص شود .

وی تصریح کرد: تا زمانی که منبع آلودگی و علت دقیق انتشار بوی نامطبوع در سطح تهران شناسایی نشود، امکان رفع و جلوگیری از تکرار آن میسر نخواهد بود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه این بو یک بار سال گذشته منتشر شد اما در سال جاری چندین بار شاهد انتشار آن بودیم، یادآور شد: این بو زمانی منتشر می شود که ما با وارونگی هوا و رطوبت مواجه هستیم.

عضو شورای تهران گفت: ملاک ما برای انتشار بو پیام هایی است که مردم به سامانه ۱۳۷ وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مطالعاتی در این حوزه انجام گرفته و بیش از بیست سناریو در این خصوص بررسی شده است اما هنوز به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیده ایم.

صدر اعظم نوری ادامه داد: برای مثال، وجود گاوداری های متعدد یا وجود کارخانجات تولید کننده سولفور و حتی صنایعی که از مازوت استفاده می کنند می توانند منشأ بو باشند .

وی گفت:  در این میان یکی از عوامل انتشار بو آرادکوه شناخته می شد در حالی که این مجتمع از سال ۴۱ فعالیت خود را آغاز کرده  و تنها دو سال است که این بو متساعد می شود.

وقوع 20 هزار مورد آتش سوزی در پایتخت

صدراعظم نوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی ماههای فروردین تا آذرماه امسال بیش از ۲۰ هزار حریق در شهر تهران گزارش شده است که این موضوع نشان می دهد سازمان آتش نشانی باید قوی تر و پیشرفته تر شود.

وی افزود: کمیسیون سلامت  اقدامات خوبی در حال انجام دارد که یکی از آنها بحث آتش نشانی و خدمات این سازمان بوده است .

نوری خاطرنشان کرد: از حیث پراکنش ایستگاه های آتش نشانی شاهد پراکنش منطقی هستیم و در سال ۹۸ نیز شاهد افتتاح چند ایستگاه دیگر خواهیم بود.

وی گفت: موضوع  همکاری هر چه بیشتر با اورژانس کشور در دستور کار است و شاهد استقرار موتورلانس ها و آمبولانس های اورژانس در کنار ایستگاه های آتش نشانی هستیم.

تاییدیه آتش نشانی برای ساختمانها

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد که با تلاش همکاران ساختمان های در حال ساخت موظف به اخذ تاییدیه های آتش نشانی و ایمنی شده اند.

نوری گفت:  همچنین مقرر شده است که اخذ این تاییدیه در خصوص ساختمان‌های زیر ۶ طبقه به عهده دفاتر خدمات الکترونیک و بالای ۶ طبقه برعهده سازمان آتش نشانی باشد.

صدر اعظم نوری، با بیان اینکه مقررات ساخت و ساز و ایمنی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر بزودی ارسال خواهد شد، تصریح کرد: این دفاتر خودشان نسبت به سنجش ایمنی اقدام می کنند و در این روند، آتش نشانی به صورت موردی اقدام به بررسی خواهد کرد.

شفافیت در پرونده باغات پایتخت 

وی در پاسخ پرسش خبرنگاران درباره رسیدگی به پرونده پلاک های ثبتی باغات گفت: یکی از اقدامات مهم شورای پنجم شفافیت در این پرونده ها بوده است.

صدر اعظم نوری گفت: در این حوزه تلاش شده است تا نظرات کارشناسی مختلف گرفته شود.

وی تاکید کرد که تمام اعضای شورای شهر تهران هم نسبت به حقوق مردم و هم نسبت به حفظ باغات مصمم هستند .

صدر اعظم نوری گفت: بنای آنها حفظ حقوق عمومی و خصوصی است البته درست است که در برخی مواقع یک پرونده با رای باغ به شورا می آید و به غیر باغ تغییر می کند که این هم ناشی از تشخیص اعضای شورا است.

مطالعات مکان یابی گورستان جدید در پایتخت 

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره جانمایی گورستان‌ جدید هم گفت که بهشت زهرا حتما در سال های آینده پر می شود و باید فکر مکان دیگری باشیم.

وی با بیان اینکه مطالعات جانمایی با کمک بخش خصوصی در دست انجام است، تاکید کرد: پس از تصویب شورا حتما این موضوع عملیاتی خواهد شد.

 صدر اعظم نوری تاکید کرد که ساخت گورستان جدید به این زودی ها انجام نخواهد شد و تا زمانی که بهشت زهرا جا داشته باشد ساخت مکان جدیدی نخواهیم داشت.

وی یکی دیگر از اقدامات شهرداری را ساماندهی گورستان های ارامنه در منطقه ۱۴ بیان کرد و  گفت: در گورستان های این منطقه افراد خاصی دفن شده اند. این قبور قدمت بالایی دارد و ساماندهی آنها مهم است.

این عضو شورا همچنین به موضوع مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که دستگاه قضایی با پرونده های تخلفاتی که از سازمان بازرسی کل کشور به دستشان می رسد برخورد کرده و با قاطعیت به آن رسیدگی کند.

خاطرات شما از سفر به استقرار دستگاههای سنجش بو در تهران نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.