حجم ۱۷ میلیونی پرونده‌ها در محاکم قضایی کشور نگران‌کننده است

حجم ۱۷ میلیونی پرونده‌ها در محاکم قضایی کشور نگران‌کننده است

531

حجم ۱۷ میلیونی پرونده‌ها در محاکم قضایی کشور نگران‌کننده است

گرگان - ایرنا - معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در محاکم قضایی کشور بیش از ۱۷ میلیون پرونده وجود دارد که این تعداد، نگران‌کننده بوده و راه حل آن اجرای بیشتر فعالیت...

حجم ۱۷ میلیونی پرونده‌ها در محاکم قضایی کشور نگران‌کننده است

گرگان - ایرنا - معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: در محاکم قضایی کشور بیش از ۱۷ میلیون پرونده وجود دارد که این تعداد، نگران‌کننده بوده و راه حل آن اجرای بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

حجت الاسلام هادی صادقی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان اجرای طرح "هر مسجد یک حقوق‌دان" در گلستان گفت که از این تعداد، بیش از ۴۰۰ هزار پرونده متعلق به این استان است.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کاهش میزان پرونده های قضایی کشور گفت: با سرمایه گذاری در اجرای طرح " هر مسجد یک حقوق‌دان" می تواند از تعداد زیاد پرونده ها در محاکم قضایی کاست.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در گسترش اجرای این طرح به راهنمایی مردم برای رسیدن به حق و حقوق خود در راستای اهداف قوه قضاییه منجر خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی همچنین به شهادت سپهبد سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام در طول دوران خدمت، همواره برای زدودن آثار استکبار در منطقه تلاش کرد و اجازه نداد آمریکا و همدستانش به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رییس دادگستری کل گلستان هم در این جلسه اجرای طرح "هر مسجد یک حقوق‌دان" را در کاهش پرونده های این استان موثر دانست.

هادی هاشمیان افزود: این طرح در ۸۵ منطقه گلستان با استفاده از ۱۰۰ حقوقدان اجرا شد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار مشاوره حقوقی و قضایی به شهروندان ارایه گردید.

حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم در این جلسه گفت: این استان سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و بیش از دو هزار و ۸۰۰ مسجد دارد که همه آن ها می توانند میزبان طرح "هر مسجد یک حقوق‌دان" باشند.

در این همایش از ۱۰ فعال اجرای طرح "هر مسجد یک حقوق‌دان" در استان گلستان قدردانی شد.

خاطرات شما از سفر به حجم ۱۷ میلیونی پرونده‌ها در محاکم قضایی کشور نگران‌کننده است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.