هوای تهران فردا نیز سالم است

هوای تهران فردا نیز سالم است

457

هوای تهران فردا نیز سالم است

تهران- ایرنا-شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روز جمعه اعلام کرد که کیفیت هوای پایتخت همچون امروز طی 24 ساعت آینده نیز برای همه گروهها، سالم خواهد بود....

هوای تهران فردا نیز سالم است

تهران- ایرنا-شرکت کنترل کیفیت هوای تهران روز جمعه اعلام کرد که کیفیت هوای پایتخت همچون امروز طی 24 ساعت آینده نیز برای همه گروهها، سالم خواهد بود.

به گزارش این شرکت وابسته به شهرداری تهران، هوای تهران امروز در شرایط سالم قرار داشت و میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز روی شاخص ٦٩ قرار گرفته بود.

بر این اساس، ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ١٨) با شاخص ١٥١، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ١٣٧ و شریف (منطقه ٢ )با شاخص ١٢٠ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پارک شکوفه (منطقه ١٤) با شاخص ٦١، گلبرگ (منطقه ٨) با شاخص ٦٢ و مسعودیه (منطقه١٥) کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

امسال ۲۵ روز هوای پاک، ۲۰۱ روز هوای سالم، ۶۱ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس(بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان باردار) و پنج روز هوای ناسالم برای همه افراد به ثبت رسیده است.

خاطرات شما از سفر به هوای تهران فردا نیز سالم است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.