ضرورت بازگرداندن روستاها به چرخه تولید

ضرورت بازگرداندن روستاها به چرخه تولید

534

ضرورت بازگرداندن روستاها به چرخه تولید

کرج - ایرنا - مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری البرز، بازگرداندن روستاها به چرخه تولید در سطح استان را اقدامی ضروری برای بهره مندی از ظرفیت ها...

ضرورت بازگرداندن روستاها به چرخه تولید

کرج - ایرنا - مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری البرز، بازگرداندن روستاها به چرخه تولید در سطح استان را اقدامی ضروری برای بهره مندی از ظرفیت ها و ایجاد اشتغال دانست.

مریم اسماعیلی فر روز سه شنبه در همایش آشنایی با فرصت های شغلی کوچک در روستاها که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: باید به سمت کشت گونه های سازگار با اقلیم رفت تا اوضاع اقتصادی  استان  در بخش کشاورزی بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف دولت و استانداری خدمت رسانی به خصوص در حوزه های اقتصادی است، اظهار داشت:‌ به همین منظور کارگروه های مختلف در این حوزه برای رفع موانع تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد تشکیل شده است.

مشاور استاندار البرز با بیان اینکه در گذشته های نه چندان دور از طریق سیستم های همیاری اتفاقات خوبی در روستاها رقم می خورد، گفت: در بخش دولتی وظیفه کمک به روستاییان در این عرصه را داریم و روستاییان نیز به صورت رابط های خود در منزل از طریق همیاری روستاییان کارهای خوبی را رقم بزنند.

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این همایش گفت: این همایش با هدف ایجاد اشتغال کوچک و مولد در روستاها برگزار شده است.

مریم اکبری افزود: مخاطبین این همایش روستاهازاده هایی هستند که آموزش های لازم برای ایجاد  توانمندی و ایجاد اشتغال ندیده اند.

وی بخش دیگر مخاطبان این همایش را بانوان روستایی دانست که هم می توانند ایجاد انگیزه برای همسران و فرزندانشان برای ماندگاری در روستاها داشته باشند که نتیجه آن مهاجرت معکوس به روستاها می باشد.

اکبری با بیان اینکه اگر زن روستایی از ماندگاری در روستا ناامید شود، روستا زنده نیست، اظهار داشت:‌ به غیر از مشاغل دایمی و قدیمی ۱۴ شغل جدید و کوچک روستایی به مخاطبان در پروسه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و بازاررسانی مطرح شد.

وی این ۱۴ شغل را از کسب و  کارهای نو و استارتاپی دانست و گفت:‌ از جمله این مشاغل پرورش قارج دارویی گاندورما، تولید سبزیجات و کلم های خانواده بروکلی و بروکسل، گیاهان دارویی مثل کاسنی و زیره، کشت قارچ صدفی رنگی و پرورش بره است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان البرز افزود: یکی از نکات اصلی در این مشاغل روستایی کار بر روی تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آب بر بوده که ارزش افزوده زیادی دارند.

وی تاکید کرد که برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در روستاها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده  می شود.

خاطرات شما از سفر به ضرورت بازگرداندن روستاها به چرخه تولید نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.