بیمارستان ضیایی اردکان با کمبود پرستار روبروست

بیمارستان ضیایی اردکان با کمبود پرستار روبروست

859

بیمارستان ضیایی اردکان با کمبود پرستار روبروست

یزد - ایرنا - رییس بیمارستان ضیایی اردکان گفت: این واحد بهداشتی و درمانی با کمبود جدی پرستار روبروست و نیروهای موجود اعم از پرستار و بهیار برای خدمات رسانی به ب...

بیمارستان ضیایی اردکان با کمبود پرستار روبروست

یزد - ایرنا - رییس بیمارستان ضیایی اردکان گفت: این واحد بهداشتی و درمانی با کمبود جدی پرستار روبروست و نیروهای موجود اعم از پرستار و بهیار برای خدمات رسانی به بیماران هر ماه مجبور به انجام اضافه کار و تعداد نوبت کاری بیشتری هستند که این مساله زمینه ساز فرسودگی شغلی آنها خواهد شد.

دکتر  محمدحسن صدرالدینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد پرستاران ،بهیاران، نیروهای اتاق عمل و بیهوشی را ۱۷۴ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ تن پرستار ،چهار نفر کارشناس بیهوشی و ۶ نیروی اتاق عمل هستند که به صورت قرارداد شرکتی با بیمارستان همکاری دارند.

وی بدون اشاره به تعداد پرستاران مورد نیاز اضافه کرد: تاخیر در پرداخت اضافه کار و کارانه نیروهای درمانی از دیگر مشکلات پرستاران است.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود نیروی کافی قادر به موافقت با درخواست بازنشستگی پرستاران و بهیاران نیستیم در حالی آنها دیگر توان ارائه خدمت به بیماران را ندارند، بنابراین جذب نیروی پرستاری از موارد ضروری برای امکان ارتقای کیفیت خدمات بالینی است.

رییس بیمارستان اردکان با بیان عملکرد یک ساله خود در این واحد درمانی افزود: در این مدت علاوه بر نظارت بر نحوه و ارائه کیفیت خدمات، روند جاری خدمات نیز پیگیری شد.

صدرالدینی یادآور شد: در این مدت علاوه بر تلاش برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص ، برای استخدام نیروهای پرستاری با مسوولان وزارت بهداشت، نماینده مجلس برای تسریع در انجام پروژه های عمرانی در حال اجرا ،مکاتبه هایی انجام شده است.

وی پیگیری خرید و تحویل دستگاه ام.آر.آی(MRI) و ماموگرافی از محل اندوخته های خیری، طرح‌ های عمرانی در دست اجرا و اجرای عملیات بهسازی و توسعه اورژانس را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد.

وی  در ادامه به اجرای طرح توسعه بیمارستان که به طرح خیری مرحوم صدارت معروف است  اشاره کرد و گفت: با اتمام این طرح ۱۶۰ تخت به مجموع تخت‌های بستری بیمارستان اضافه خواهد شد.

وی همچنین از پروژه ساختمان ام.آر.آی ، بهسازی و توسعه بخش دیالیز،  ساخت بخش آی .سی .یو و کتابخانه و مرکز اسناد پزشکی نیز اشاره کرد.

ساخت بیمارستان ضیایی اردکان در سال ۱۳۲۹ هجری شمسی به همت خیر محترم مرحوم حسن ضیایی آغاز شد و در سال ۱۳۳۱ به بهره برداری رسید و پس از ۵۷ سال فعالیت در آن مرکز، در خرداد ۸۸ بیمارستان جدید ضیایی در زمینی به وسعت ۷۳ هزار متر مربع و زیربنای ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۴۸ تخت مصوب مطابق با استانداردهای روز مراکز کشور به بهره برداری رسید و در حال حاضر دارای ۱۴۸ تخت فعال ، ضریب اشغال ۷۲ درصد و متوسط اقامت ۲.۴ روز است.

دفتر خدمات پرستاری، بخش های بستری شامل داخلی، جراحی، اطفال ، زنان، قلب و سی سی یو، اتاق زایمان، آی سی یو، بخش های سر پایی شامل اورژانس، همودیالیز، اتاق عمل، بخش های پاراکلینیک شامل اودیومتری، بینایی سنجی، رادیو لوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه، پاتولوژی، تست ورزش، اکو، آندوسکوپی، کولونوسکوپی،

فیزیوتراپی،کار درمانی،گفتار درمانی ، پلی کلینیک تخصصی و واحد های اداری و پشتیبانی از جمله قسمت های مختلف بیمارستان است.

بیمارستان ضیایی اردکان، اولین بیمارستان دولتی عمومی در شهرستان های استان یزد بود که بیش از ۶۰ سال با ارائه خدمات صادقانه در خدمت مراجعان بوده و هست.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قراردارد.

خاطرات شما از سفر به بیمارستان ضیایی اردکان با کمبود پرستار روبروست نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.