وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند

وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند

501

وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بارها بر اساس پیمایش تحویل می‌شود، گفت: ما...

وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بارها بر اساس پیمایش تحویل می‌شود، گفت: مالکان هرچه زودتر مدارک خود را کامل کنند.

عباسعلی نجفی روز سه شنبه با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه سوخت ناوگان وانت‌بار، بر اساس پیمایش ثبت شده در "بارنامه ها" آنها خواهد بود، افزود: بدون دریافت بارنامه سهمیه سوخت تحویل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: همه رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری باید اسناد حمل وانت‌بار را به‌همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل مازندران گفت: مالکان وانت بارها باید مدارک مورد نیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت بارها و اسناد حمل را به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا نمایندگی شهرستانها ومراکز مجاز صدور کارت هوشمند در  محل سکونت تحویل دهند.

نجفی اظهار داشت که این مدارک شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان (مجوز فعالیت)، بارنامه برای حمل محمولات بوده که باید هر چه سریع تر تحویل یا در صورت اشکال تصحیح شود. 

وی به شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: حداقل سن ۲۳ سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روحی و ارائه گواهی عدم اعتیاد بخشی از این مدارک است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم)، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ۲۰ سال برای وسیله نقلیه از دیگر مدارک مورد نیاز به اخذ کارت هوشمند است.

نجفی همچنین هزینه صدور کارت هوشمند برای راننده و ناوگان مبلغ ۲۰ هزار تومان اعلام کردو  گفت: با اجرای طرح مذکور، کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو وانت توسط ماموران پاسگاه های پلیس راه کنترل می شود. گفتنی است: متقاضیان برای اطلاع از مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند می‌توانند به نشانی http://www.rmto.ir مراجعه کنند.

وی با بیان این که براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل، هرگونه فعالیت در زمینه حمل‌ونقل برون شهری کالا، منوط به استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های برون‌شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، در دستور کار قرار داده است.

خاطرات شما از سفر به وانت‌بارهای مازندران متقاضی سهمیه سوخت مدارک خود کامل کنند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.