سراب رباط

140

سراب رباط

سراب ‌رباط، روستایی از بخش مرکزی (شهرستان خرم‌آباد) در استان لرستان می باشد سراب رباط یکی از روستا های توابع خرم‌آباد می باشد که دارای سرابی پر آب می ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای سراب رباط

سراب رباط

سراب ‌رباط، روستایی از بخش مرکزی (شهرستان خرم‌آباد) در استان لرستان می باشد سراب رباط یکی از روستا های توابع خرم‌آباد می باشد که دارای سرابی پر آب می باشد. این رود سرچشمه اصلی رود خرم‌آباد(خرم‌رود)می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان رباط قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۲ نفر (۸۸خانوار) بوده‌است.

زبان

مردم این روستا به زبان لکی تکلم می‌کنند. مردمان روستا از اقوام مختلفی هستند که اغلب آنها زهاوی (زهابی) هستند.

موقعیت و ویژگی های روستا

روستای سراب رباط دیار مردمان لک روستایی زیبا و چهار فصل است. مردمان روستا در اواسط فصل بهار زمین‌های آبی خود را به شالیزار تبدیل می‌کنند تا در فصل پاییز ثمره آن را ببینند. روستای رباط پر از میوه‌ها و گیاهان دارویی کوهی است که بسیار سودبخش هستند که از جملۀ آن‌ها عبارت‌اند از گویچ (زالزالک)، هلونه (آلبالوی وحشی)، قلنگ (بنه)، پقازه و ... که در فصول مختلف آمادۀ برداشت هستند. اغلب درختان در کوه‌های اطراف روستا درختان زیبای بلی (بلوط) هستند. در روستا دو مرغ‌داری احداث شده که نیروی کار زیادی را به خود جذب کرده‌است.

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.



خاطرات شما از سفر به سراب رباط نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.