دره بیژن سفلی

226

دره بیژن سفلی

دره بیژن سفلی، روستایی از توابع بخش بیرانوند شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان بیرانوند جنوبی قرا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دره بیژن سفلی

دره بیژن سفلی

دره بیژن سفلی، روستایی از توابع بخش بیرانوند شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان بیرانوند جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن 422 نفر (35خانوار) بوده‌است. لازم به ذکر است که در سالهای اخیر تعدادی از ساکنین روستای دره بیژن وسطی در این روستا ساکن شدند. این روستا در دهانه دره و در پایین کوه مارمژه قرار دارد. اهالی این روستا از طایفه حافظ و برجه از ایل بیرانوند می‌باشند. شغل آنان کشاورزی و دامداری است. دامداران عمده این روستا زندگی ییلاق وقشلاق دارند که منطقه ییلاق آنها پشتکوه والی می‌باشد و بهار را در مراتع کوه‌های اطرف روستا می‌گذرانند. تابستان برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی خود و جمع‌آوری آذوقه زمستان خود به روستا دربیژن کوچ می‌کنند.مجموع سه روستا دربیژن دارای یک مدرسه ابتدایی می‌باشند دانش آموزان برای تحصیلات دوره متوسطه به روستای کاسیان (رستم خانی) یا مرکز بخش مراجعه می‌کنند این روستا از نظر خدمات بهداشتی زیر نظر خانه بهداشت روستای کاسیان می‌باشد فاصله این روستا تا مرکز بخش ده کیلومتر و تا شهرستان خرم‌آباد شصت کیلومتر می‌باشد. . . . . . . . . . . . . ساکنین این روستا فرزندان و نوادگان مرحومان :عبدالرحمان بارانی، اله کرم اسدی نژاد، حنا احمدی ، نور محمد (نورممه) بارانی و . .. هستند. (شادی تمامی رفتگان این روستا صلوات)

خواهشمندیم این صفحه مخصوص روستای دره بیژن پایین است سفلی یعنی پایین بدون آگاهی تغییرش ندید

جستارهای وابسته

  • فهرست روستاهای ایران

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.



خاطرات شما از سفر به دره بیژن سفلی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.