اباتر

262

اباتر

اباتر یکی از شهرک‌های توریستی و گردشگری استان گیلان درشمال ایران است که در شهرستان صومعه‌سرا و ۸ کیلومتری شمال غربی شهر صومعه‌سرا قرار دارد. اباتر در...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اباتر

اباتر

اباتر یکی از شهرک‌های توریستی و گردشگری استان گیلان درشمال ایران است که در شهرستان صومعه‌سرا و ۸ کیلومتری شمال غربی شهر صومعه‌سرا قرار دارد. اباتر در قدیم جزئی از بخش گسکرات شهرستانصومعه‌سرا به‌شمار می‌آمد. در گذشته دارای ۴ دروازه بوده و محل ارتباط بخش‌های مختلف گسکرات بوده‌ است. بخش گسکرات در چند دهه پیش یکی ازبخش‌های بزرگ شهرستان صومعه سرا محسوب می‌گردید و دارای ۳۵آبادی بزرگ وکوچک بود که مهمترین آنها:ضیابر، کلیاربر، اباتر، نوده کلنگستان و طاهرگوراب بوده‌اند. اباتر دارای محلات گوناگون است که از آن جمله می‌توان به تالش محله، بالا محله، کوده بالا و کوده پایین اشاره کرد. شغل اغلب مردم این شهرک دامداری و کشاورزی و به طبع کاشت برنج است. رودخانه معروف پلنگ رود (ور) که از کوه‌های سیاه ورود سرچشمه می‌گیرد و بزرگ ترین رودخانه شهرستان میباشد و نیز از این شهرک عبور می‌کند. به سبب وجود این رود، در فصل تابستان اباتر میزبان ماهیگیران پر شماری است که برای صید ماهی و گذراندن اوقات فراغت خود به این شهرک می‌آیند. دارای یک مسجد جامع و مرکزبهداشت میباشدکه روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.

جستارهای وابسته

فهرست روستاهای استان گیلان

منابع

خاطرات شما از سفر به اباتر نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.