آرزومند

284

آرزومند

آرزومند، روستایی است از توابع استان مرکزی، شهرستان فراهان و جزئی از خنجین می‌باشد. موقعیت این روستا در مختصات جغرافیایی ۳۴ درجه، ۴۵ د...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای آرزومند

آرزومند

آرزومند، روستایی است از توابع استان مرکزی، شهرستان فراهان و جزئی از خنجین می‌باشد.

موقعیت

این روستا در مختصات جغرافیایی ۳۴ درجه، ۴۵ دقیقه و ۴۳ ثانیه عرض شمالی و ۴۹ درجه، ۳۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه طول شرقی از گرینویچ قرار دارد این روستا در شمال‌غربی روستای فشک و در فاصله – کیلومتری از آن قرار دارد. .

جمعیت

براساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ دارای ۱۱۷ خانوار و ۴۳۴ نفر جمعیت می‌باشد که از این میان ۲۰۰ نفر مرد و ۲۳۴ نفر زن می‌باشد. روستای آرزومند که ساکنان ان به زبان ترکی تکلم می‌کنند و دینشان اسلام و مذهبشان شیعه اثنی عشری(۱۲امامی) است. برخی از اقوام بختیاری هم از روستای همجوار «گوگ سگود» به این روستا کوچ کرده‌اند؛ و بر فراز تپه ای بنا شده‌است از قدیم مکتب خانه در این روستا دایر بوده و اهالی این روستا پایبند به مسائل دینی بوده و همواره از روستاهای اطراف متدین تر بوده‌اند که در سال‌های بعد از انقلاب و گسترش مدارس کم‌کم مکتب خانه به تاریخ پیوست و ملاهای مکتب خانه روستاهای هم جوار مثل گوگ سگود را هم تأمین می‌کرد. از ملاها که در زبان محلی به آن‌ها میرزا گفته می‌شد می‌توان به دوبرادر خدوم قرآنی و دینی کربلایی علی و کربلایی تقی اشاره کرد.یادآور می شود مهندس ابوالفضل بختیاری از دانش آموختگان مکتب خانه می باشند روحشان شاد و یادشان جاودان باد.

منابع

خاطرات شما از سفر به آرزومند نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.