مرغ بزرگ

293

مرغ بزرگ

مرغ بزرگ یا مرغ ماهور ، روستایی از توابع بخش ماهورمیلانی شهرستان ممسنی در استان فارس ایران است.به دلیل وجود مَرغزار های زیاد در این منطقه نام آن رو مَ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای مرغ بزرگ

مرغ بزرگ

مرغ بزرگ یا مرغ ماهور ، روستایی از توابع بخش ماهورمیلانی شهرستان ممسنی در استان فارس ایران است.به دلیل وجود مَرغزار های زیاد در این منطقه نام آن رو مَرغ نامیده اند.روستایی دیگر با نام مرغ کوچک در همسایگی این روستا می باشد.

جمعیت

این روستا در دهستان ماهور قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۲ نفر (۱۰۶خانوار) بوده‌است.مطابق سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا به ۱۲۷۶ نفر رسیده است .. بخش عمده از اهالی این روستا در شهرهای خومه زار ،نورآباد ممسنی و شیراز ساکن می باشند.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

.

مذهب مردم روستای مرغ بزرگ شیعه دوازده امامی است . سالانه به صورت فعال مراسم مذهبی در این روستا برگزار می گردد. شغل اکثر مردم دامداری و کشاورزی است. مردم این روستا از طایفه ای به نام دهباشی می باشند.

مردم این روستا دارای هوش سیاسی بالایی هستند،آن ها به نخوانده ملا نیز مشهورند. رای مردم این روستادر انتخابات مجلس بسیار مهم است به طوری که اولین مقصد کاندید ها برای ارایه دیدگاه وبرنامه های خوداین روستا می باشد. این روستا گازرسانی شده و دارای اینترنت می باشد.

پوشش گیاهی روستا به صورت درخت و مرتع می باشد . درختان بادام بلوط بنک و کلخنگ در اطراف روستا دیده می شود .

خاطرات شما از سفر به مرغ بزرگ نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.