منج علیا

344

منج علیا

منج علیا، روستایی از توابع بخش مزایجان شهرستان بوانات در استان فارس ایران است. روستای منج قدیمی‌ترین روستای بوانات می باشد تل حیدر بیگ در کنار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای منج علیا

منج علیا

منج علیا، روستایی از توابع بخش مزایجان شهرستان بوانات در استان فارس ایران است.

روستای منج قدیمی‌ترین روستای بوانات می باشد تل حیدر بیگ در کنار رودخانه منج قرار دارد روی این تل قلعه دختر یا چهار طاق ساسانی قرار دارد در کنار این چهار طاق مصلای منج قرار داشته که نشان از گذشته پرجمعیت این روستا است که با گذر زمان از بین رفته‌است. آبشار دیدنی منج با نام کراز مکان دیدنی ست که گرفتار خشکسالی است .کان گوهر غاری جالب که روز سیزدهم فروردین مکان گردشگری مردم منج است چندین قبرستان قدیمی بزرگ در منج بوده که با گذر زمان از بین رفته‌اند و آثار آن با خاک برداری مشخص می‌شود محصولات این روستا انگور ،کشمش، مویز ، گردو و بادام می‌باشد.این روستا در گذشته مورد حمله افغان‌ها هم قرار گرفته‌است.

جمعیت

این روستا در دهستان سروستان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳۶ نفر (۲۰۱خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به منج علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.