ملاپیری

347

ملاپیری

ملاپیری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان ایران است. فاصله از مرکز شهر زنجان ۴۵ کیلو متر و فاصله روستا از جاده بیجار ،۱۸ کیلوم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ملاپیری

ملاپیری

ملاپیری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان ایران است. فاصله از مرکز شهر زنجان ۴۵ کیلو متر و فاصله روستا از جاده بیجار ،۱۸ کیلومتر میباشد و فاصله از روستای نزدیک خود ۵ کیلومتر میباشد .قدمت روستا را ،از نظر مشاهدات تاریخی وجغرافیایی، منطقه می توان ۱۵۰۰ سال تخمین زد . روستای ملاپیری از نظر ارتفاع در منطقه، در ارتفاعات بلند قرار گرفته است ،نام قدیمی روستا نیز به گفته اهالی سرین داغلار بوده است . .کوه های اطراف روستا که ارتفاع نسبی دارند به نام های گبجه و اوچ قیزیللار میباشد میتوان ،نام برد. اکثر محصولات کشاورزی روستا: گندم ،جو ،عدس ،کنجد ونخود میباشد همچنین اکثر درخت های میوه ای که بیشتر اهالی دارا هستند از نظیر گردو ،سیب ،بادام ،زرد آلو میباشد.

برای شناخت بهتر،صفحه روستا را در اینستاگرام دنبال کنید.

@roostaye_mollapiri@

ویرایش:زهرا حسنلو

جمعیت

این روستا در دهستان سعیدآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۱۰۷ نفر (۳۰۰خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به ملاپیری نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.