بهمن (ایجرود)

401

بهمن (ایجرود)

روستای بهمن، از توابع بخش حلب شهرستان ایجرود در استان زنجان ایران است. اهالی این روستا به جهانشاهلو معروف هستند. در این روستا از مرحوم اکبرجهانشاهلو پ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بهمن (ایجرود)

بهمن (ایجرود)

روستای بهمن، از توابع بخش حلب شهرستان ایجرود در استان زنجان ایران است. اهالی این روستا به جهانشاهلو معروف هستند. در این روستا از مرحوم اکبرجهانشاهلو پدر علم گیاهی و طب سنتی و یکی از معروفترن و سرشناسترین اهالی این منطقه اشاره کرد و همچنین نصرت الله جهانشاهلو، محمدآقاجهانشاهلو کد خدای روستای بهمن، قاسم خان جهانشاهلو تاریخ نویس، نصیرخان جهانشاهلو و سرتیپ هاشم خان جهانشاهلو اشاره کرد اکنون دومین پسراکبر جهانشاهلو به نام حاج ولی اله جهانشاهلو ادامه دهنده راه پدر در علم گیاهی و طب سنتی بود که در سن هفتاد سالگی در پنجم آبانماه سال یکهزار و سیصدو نودونه به دیار باقی شتافت. روستای بهمن با قدمت ۳۵۰ میلادی یکی از قدیمیترین روستاهای استان زنجان می‌باشد، معروفترین و باهوش‌ترین شاهی که در این سرزمین حکومت می‌کرد جهانشاه خان افشارکرفسی (امیر افشار)بود.

آب گرم درمانی به نام قوتور سویی یا همان آب اندک به علت داشتن گوگرد زیاد یکی از پرخواص‌ترین آب درمانی‌های منطقه مییاشد که به علت کم مهری مسئولین در حال تخریب می‌باشد و از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به قله ای به نام قوش قیه سی یا به زبان فارسی لانه پرندگان (که عسل فراوانی نیز در آنجا وجود دارد که بدلیل سعب العبور بودن دست کمتر کسی به آن رسیده است.

ساری داش یا سر ایوان اشاره کرد که امکان دسترسی و سعب العبور بودن آن این مکان زیبا را به صورت بکر باقی گذاشته است بهمن روستایی متفاوت با اهالی خون گرم و مهمان نواز .

در آدرس زیر عکسی از بزرگان این روستای باستانی را مشاهده کنید https://instagram.com/p/3FDP_XKdta/

جمعیت

این روستا در دهستان ایجرود پایین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۸ نفر (۳۳خانوار) بوده‌است.


منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به بهمن (ایجرود) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.