دربند (مهدی‌شهر)

225

دربند (مهدی‌شهر)

دربند یکی از بخش‌های شهمیرزاد در استان سمنان است. بر پایه سرشماری در سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۲۰ نفر (۴ خانوار) و در سال ۱۳۷۵ ۲۵ نفر (۹ خانوار) بوده‌...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای دربند (مهدی‌شهر)

دربند (مهدی‌شهر)

دربند یکی از بخش‌های شهمیرزاد در استان سمنان است. بر پایه سرشماری در سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا ۲۰ نفر (۴ خانوار) و در سال ۱۳۷۵ ۲۵ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

دیدنی‌های دربند

این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری می‌باشد که غار دربند، دیوار صخره‌نوردی سنگسر سُل، مناظر سرسبز و زیبا و چشمه سارهای روان نمونه‌ای از آن است.

موقعیت دربند و نزدیکی آن به شهر مهدیشهر، موجب شده‌است تا این منطقه در توسعه شهری، مورد توجه قرار گیرد. از همین رو مراکزی همچون دانشکده روانشناسی مهدیشهر، بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدیشهر، تالار بین‌المللی و هتل دربند، مجتمع تفریحی - اقامتی کارگران کشور و … در منطقه دربند احداث شده‌اند. در طرح جامع مهدیشهر، دربند به عنوان منطقه شهری به شمال شرق سنگسر الصاق شده‌است.

اهمیت کشاورزی

دربند علاوه بر گردشگری، از اهمیت کشاورزی برخوردار است. گردو، آلو، سیب و صیفیجات گلخانه ای، از مهمترین محصولات منطقه دربند است. با توسعه سنگسر به سمت شمال، زمین‌های کشاورزی به تدریج جای خود را به خانه‌های ویلایی می‌دهند.

جستارهای وابسته

  • مهدیشهر
  • غار دربند سنگسر
  • دیواره صخره‌نوردی سنگسر سل

نگارخانه

منابع

خاطرات شما از سفر به دربند (مهدی‌شهر) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.