کشیگان

166

کشیگان

کشیگان، یک آبادی از توابع بخش پیپ شهرستان لاشار در استان سیستان و بلوچستان ایران است. که در نزدیکی روستای کوپچ و در سمت جنوب غربی کوپچ واقع شده‌است. آ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کشیگان

کشیگان

کشیگان، یک آبادی از توابع بخش پیپ شهرستان لاشار در استان سیستان و بلوچستان ایران است. که در نزدیکی روستای کوپچ و در سمت جنوب غربی کوپچ واقع شده‌است.

آب ان از سفره‌های زیر زمینی و زیر کوه تأمین می‌شود وجهت تأمین آب چندین سد در آن ساخته شده تا روی سفره زیر زمینی تأثیر بیشتری داشته باشد. این روستا دارای جلوه‌های طبیعی و پوشش گیاهی سرسبز، درختان خرما و کوه های مرتفع می‌باشد جاذبه گردشگری آبشار گرموسی واقع در آبادی کشیگان پشت گر است. این آبشار زيبا در منطقه لاشار، لاشارجنوبی چهار كيلومتری و جنوب غربی روستای كوپچ آبادی کشیگان (پشت گر) قرار دارد. وجه تسميه آن اين است كه حدود ٣ قرن پيش شخصی به نام موسی چند بوته نخل در كنار آبشار كاشته و به اين دليل بود اين آبشار آبادی پشت آن معروف به پشت گر است. نخل‌های به جامانده در پشت آبشار گرموسی قدمتی حدود ٣٠٠ ساله دارند و زيبای دو چندانی به اين آبشار زيبا و دل انگيز داده است.

..

منابع

خاطرات شما از سفر به کشیگان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.