تشبندان

261

تشبندان

تشبندان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در استان مازندران ایران.ازشمال به روستای حربده و ازجنوب به شهرک صنعتی محمودآباد از غرب به رو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای تشبندان

تشبندان

تشبندان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در استان مازندران ایران.ازشمال به روستای حربده و ازجنوب به شهرک صنعتی محمودآباد از غرب به روستای ترسیاب و از شرق به روستای چهار محل متصل است.

تشبندان در سالهای اخیر بدلیل موقعیت مکانی مناسب و طبیعت تقریباً بکر تبدیل به یک منطقه توریستی گردشگری شده است که مردم تهران و سایر شهرهای بزرگ برای اقامت های گردشگری و تفریحی شان در این روستا ویلا و املاک خریداری کردند که این مسئله باعث رونق و توسعه روستا شده است.

درسال 1398 کمربندی کنارگذر شرقی محمودآباد - سرخرود افتتاح شد که دسترسی مناسبی را از منطقه توریستی تشبندان به خط دریا و ساحل دریا ایجاد کرده است ، علاوه‌بر این دسترسی به جاده آمل - محمودآباد و شهر سرخرود را بسیار راحت و مناسب کرده است .

کنار گذرشرقی محمودآباد به طول 5.6 کیلومتر ، اتوبانیست که براساس استانداردهای راه ایجاد شده است .

جمعیت

این روستا در دهستان اهلمرستاق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۸ نفر (۶۶خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به تشبندان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.