ولم علیا

201

ولم علیا

روستای ولم علیا در ۱۲ کیلومتری شهرستان محمودآباد در استان مازندران ایران قرار دارد و از شمال به روستای تازه آباد و از غرب به روستای کلوسا و از شرق به...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ولم علیا

ولم علیا

روستای ولم علیا در ۱۲ کیلومتری شهرستان محمودآباد در استان مازندران ایران قرار دارد و از شمال به روستای تازه آباد و از غرب به روستای کلوسا و از شرق به روستای شیخ آباد و از جنوب به روستای سنگ بست ارتباط دارد.

جمعیت این روستا بر اساس آمارگیری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران ۲۸۵ نفر (۷۲ خانوار) بود.

مردم‌شناسی

شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و محصول حاصل از آن برنج می‌باشد.این روستا دارای یک مسجد بزرگ و بسیار زیبا است. در دی ماه سال ۸۵ حسینیهٔ زیبایی نیز با همت مردم روستا ساخته شد و به بهره‌برداری رسید که در ماه محرم عزاداران زیادی در آن جا به عزاداری سالار شهیدان پرداختند. این روستا دارای مدرسه‌ای است که در سال 1362 افتتاح شده‌است.ولی به علت کمی تعداد دانش آموزان در سال 83تعطیل شده و دانش آموزان به مدرسه عبدالله آباد می‌روند.این روستا دارای امکانات آب و برق وگاز وتلفن می‌باشد.اکثر جوانان با توجه به مسائل کاری از روستا به شهرهای مختلف مهاجرت نموده‌اند.متأسفانه زمین‌های کشاورزی روستا در سال‌های اخیر با توجه به عدم رونق شالیکاری به ساخت و ساز تبدیل شده‌است و از زیبائی روستا کاسته شده‌است.مردم این روستا بسیار مهمان نواز هستند .

تاریخچه

این روستا مانند سایر روستاهای مازندران دارای فرهنگ ناب طبری قدیم می‌باشد که در گفتار پیران قدیم این روستا حدود 200 سال قدمت دارد.

منابع

خاطرات شما از سفر به ولم علیا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.