کلیشا درخ

297

کلیشا درخ

کلیشادرخ، روستایی از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان است. روستای کلیشادرخ در مرز چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.روستای کلیشادرُخ یکی از زیبا ت...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کلیشا درخ

کلیشا درخ

کلیشادرخ، روستایی از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان است. روستای کلیشادرخ در مرز چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.روستای کلیشادرُخ یکی از زیبا ترین روستاهای استان اصفهان است. موقعیت این روستا دقیقاً در غربی ترین نقطه مرزی شهرستان لنجان است. کلیشادرُخ، در ۷۰کیلومتری اصفهان و۳۰کیلومتری شهرکُرد قراردارد. جنوب وشمال این روستا ۲رشته کوه قرار دارد که رشته کوه جنوب که از رشته کوه های زاگرس به نام کوه رُخ و کوه شمالی هم کوه برافتاب است.از تفرجگاه های این روستا میتوان به پیرغلام و حاج علی اکبر اشاره کرد.

جمعیت

این روستا در دهستان زیرکوه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۶۸۴ نفر (۴۵۳خانوار) بوده‌است.


محله هاي روستا

محله پایین که مسجد روستا در آنجا قرار دارد.محله بالا که مردم روستا به نام محله حسین آباد میشناسن و شهرک بالای جاده که بخش جنوبی روستا است.

خوراكي هاي محلي

دمپختی محلی و آش برگ

مكان هاي گردشگري و تاريخي

حاج علی اكبر ، پيرغلام ، چشمه موزك ، قلعه ارباب و باغ ارباب ، كتيبه شاه عباس صفوي

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کلیشا درخ نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.