شیروان‌محله

179

شیروان‌محله

شیروان محله، روستایی است از توابع بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.این روستا با اقلیمی معتدل و مرطوب و با ارتفاع ۲۷۰ متر از سطح دری...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای شیروان‌محله

شیروان‌محله

شیروان محله، روستایی است از توابع بخش خرم‌آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.این روستا با اقلیمی معتدل و مرطوب و با ارتفاع ۲۷۰ متر از سطح دریا روستایی منفرد و جلگه‌ای می‌باشد که فاصله‌ای حدود ۵ کیلومتر از شهر تنکابن دارد. این روستا ضمن اینکه دارای اراضی کشاورزی مستعد و خوبی می‌باشد ولی کمبود خدمات در آن مشهود بوده و بیشتر خدمات خود را از شهر دریافت می‌کند.

جمعیت

این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۰ نفر (۷۲خانوار) بوده‌است.که که روستایی مهاجرفرست محسوب می‌گردد

اشخاص

از شخصیت‌های برجسته این روستا می‌توان آیت‌الله میرزا رضای فاضل روحانی و برادرش شیخ جعفر واعظ روحانی را نام برد. امين نصراله زاده، ملي پوش تيم فوتسال ايران از اهالي اين روستا مي باشد.

منابع

تنکابن روستا ها

خاطرات شما از سفر به شیروان‌محله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.