جل آخوندمحله

360

جل آخوندمحله

جل اخوندمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.این یکی از زیباترین روستاهای مازندران است. حد فاصل کوه و دریا قرا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای جل آخوندمحله

جل آخوندمحله

جل اخوندمحله، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.این یکی از زیباترین روستاهای مازندران است. حد فاصل کوه و دریا قرار دارد. از سمت جنوب به کوهستان جنگلی سرسبز و زیبا و از شمال به دریای خزر راه دارد. موقعیت روستای جل آخوند محله نرسیده به روستای سلیمان آباد واقع شده است. جل در گویش مازنی به معنای بالا می باشد. از شروع خیابان شهدا به روستای جل آخوند محله وارد می شویم. شهرک صنعتی تنکابن (شهسوار)در نزدیکی این روستا واقع شده است. آب و هوای لطیف از خصوصیات این محله است و رطوبت کمی دارد. معمولا در هفته یکی دو روز ابری و بارانی است که نوع آب و هوا این روستا آدمی را به یاد شهر ونکور در کانادا می اندازد.

جمعیت

این روستا در دهستان گلیجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۸ نفر (۸۰خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به جل آخوندمحله نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.