میانکی

217

میانکی

میانکی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران.این روستا از جنوب با رشته کوه البرز و از شمال از طریق خیابان دریانوردان(م...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای میانکی

میانکی

میانکی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران.این روستا از جنوب با رشته کوه البرز و از شمال از طریق خیابان دریانوردان(ملک پور سابق) به مسیر چالوس-تنکابن، و از شرق و غرب با شهرک توریستی نمک آبرود در همسایگی می‌باشد .

اسم این روستا در گذشته حصارسر بوده‌است.وجه تسمیه میانکی در حقیقت میانکیله می‌باشد و به مرور زمان به صورت میانکی درآمده است .

کیله در زبان طبری یعنی رودخانه کوچک، و این روستا در میان دو مسیر آبی قرار گرفته‌است به این دلیل به آن میانکیله و امروزه میانکی می نامند.

این روستا به علت زیبایی فراوان و نزدیکی به شهرک توریستی نمک آبرود و دریا و جنگل، دارای شهرک و مجتمع‌های مسکونی برای سکونت دائم و خوش‌نشین مانند شهرک دسا، شهرک دریانوردان، شهرک گیالارا، شهرک پزشکان، مجتمع مسکونی دیپلمات، مجتمع مسکونی تیراژه، مجتمع مسکونی شاهین، مجتمع مسکونی آفتابگردان می‌باشد .

جمعیت

این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر (۷۹خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به میانکی نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.