هلومسر

192

هلومسر

هلومسر تلفظ ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان بالاخیابان لیتکوه قرار...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای هلومسر

هلومسر

هلومسر تلفظ ، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان بالاخیابان لیتکوه قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۷۷۸ نفر (۱۸۸ خانوار) بوده‌است.

اهمیت

روستای هلومسر به دلیل نزدیکی به شهر آمل (۳ کیلومتر فاصله با آمل) و همچنین نزدیکی به دانشگاه شمال، بیمارستان تخصصی امام خمینی، مجموعه توریستی تفریحی اکسین شمال و پارک جنگلی هلومسر بین روستاهای اطراف اهمیت فراوانی داشته و مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

دسترسی از هلومسر

همچنین این روستا، مسیر عبور روستایی بسیار دنج به نام نوگردن می باشد و در ادامه بعد از طی مسیر 1 کیلومتری به امام زاده محمد از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام، خواهید رسید که البته فضایی بسیار صمیمی و زیبا دارد.

مجموعه گردشگری اکسین لند

مجموعه ی تفریحی فرهنگی گردشگری اکسین لند (اکسین آمل) مجموعه ای بسیار جامع در فضایی بسیار زیبا با معماری و ساخت بی نظیر در این روستا واقع شده است، وجود این مجموعه در این روستا و همچنین موقعیت طبیعی بی نظیز به لحاظ نزدیکی به جنگل های جاده هراز سبب مرغوبیت بسیار زیاد زمین های مسکونی اطراف آن گشته است.

منابع


خاطرات شما از سفر به هلومسر نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.