ناندل

235

ناندل

ناندَل، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران. نامی که مردمان بومی بیشتر از آن استفاده میکنند ، نونَل است . نونل به معن...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ناندل

ناندل

ناندَل، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران. نامی که مردمان بومی بیشتر از آن استفاده میکنند ، نونَل است . نونل به معنای نل نو می باشد که به گفته ریش سفیدان قدیمی که نسل به نسل گفته شده از ۷۲ پاچه آبادی تشکیل شده بود که بر اثر عواملی تخریب میگردد

طوایف ناندل

تیره های بِلدار ، درکا ، موتنهار و ابیاک در منطقه دلارستاق ناندل زندگی میکنند. تیره بلدار از خاندان های بلدار ، نجفی ، نجفیان ، مهدویان ، محسنی ، رمضانی و ... . تیره موتنهار از خاندان های رستگار، ملکی و ملک نژاد و کاووسی و خضرایی و مثنایی و صالحی و.... ، تیره درکایی از خاندان های درکایی و ظاهری و نیکزاد و طیبی و قربان نژاد و.... ، تیره ابیاک از خاندان های توسلی و معتمدی و...... تشکیل شده است. اغلب جمعیت روستا را اهالی روستای رشکلا و بوران تشیکل میدهند.

جمعیت

این روستا در دهستان لاریجان سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۳۱۵ نفر (۹۰خانوار) بوده‌است.

منابع

پیوند به بیرون

خاطرات شما از سفر به ناندل نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.