قلیان‌کلا

180

قلیان‌کلا

قلیان کلا، روستایی است از توابع بخش دشت‌سر شهرستان آمل در استان مازندران ایران. این روستا واقع در کیلومتر ۸ جاده جدید آمل به بابل، دارای مردمان...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای قلیان‌کلا

قلیان‌کلا

قلیان کلا، روستایی است از توابع بخش دشت‌سر شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

این روستا واقع در کیلومتر ۸ جاده جدید آمل به بابل، دارای مردمانی میهمان نواز و خونگرم و با طبیعتی زیبا. مردمان این روستا اکثر تحصیلات عالیه داشته و به تحصیل و ورزش اهمیت فراوانی میدهند بطوری که ورزش کشتی و کشتیگیران این روستا زبانزد منطقه و استان هستند که از این میان میتوان به پهلوانانی چون پهلوان ایوب حسن زاده، مرحوم پهلوان اسکندر داور زاد ، پهلوان حسین ابراهیمی، پهلوان مهدی ابراهیمی و پهلوان رهام حسن زاده و... اشاره کرد. از دیگر افتخارات این روستا تقدیم دو شهید گرانقدر به کشور عزیزمان بنامهای شهید علی اکبر دهقان و شهید افلاطون حسن زاده میباشد که در دوران ۸ سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

این روستا دارای موقعیت استراتژیک بوده و از سمت غرب با روستای عربخیل و از جنوب شرق با روستای قلیانکلای سفلی همجوار میباشد.شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و محصول اصلی آن برنج میباشد.

صیدرود رودی است پرآب و زیبا و دارای تنوع ماهی‌های رودخانه ای که از سرچشمه‌های رودخانه هراز میباشد در این روستا جاریست که چند سالیت به دلیل نا مهربانی مردمان پایین دست رود با طبیعت و لایروبی بی دلیل طبیعت و اکوسیستم این رود زیبا را از بین برده اند

جمعیت

این روستا در دهستان دشت‌سر شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۰۰ نفر (۶۷خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به قلیان‌کلا نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.