رودباردشت

344

رودباردشت

رودباردشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. جمعیت این روستا در دهستان دشت‌سر سفلی قرار داشته و برا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای رودباردشت

رودباردشت

رودباردشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان دشت‌سر سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۶۵۰ نفر (۱۵۷خانوار) بوده‌است.

اقتصاد و معيشت:

اغلب ساکنین روستای رودباردشت به دلیل موقعیت طبیعی و داشتن رودهاي فراوان و زمين هاي حاصلخيز به کشاورزی و دامداری می‌پردازند عمده‌ترین محصول تولیدی کشاورزان این روستا برنج است و سهم عمده ای در تأمین معیشت ساکنین داردهمچنين در كشت دوم عمدتاً به كشت كاهو و ندرتاً گلزا و اسفناج مي

پردازند. به دليل بسته بودن روستا و عدم ارائه راهكار مناسب عمده جوانان روستا كوچ كرده و به دليل حمايت بسيار ضعيف دولت از كشاوزران و دامدارن و توليد كنندگان متاسفانه قشر تحصيل كرده در سريع ترين حالت ممكن روستا را ترك و به شهرآمل يا تهران عزيمت مي كنند.

رودها :

هراز: رودخانه هراز از مزارع روستاي رودباردشت به سمت روستاي ترك كلا و در نهايت به درياي مازندران مي ريزد.

زن و مزد : اين رود كه از رود هزار نشئت مي گيرد و بسياري از مزارع روستا از محل اين رودخانه آبياري مي شود و سپس به روستاي بزمينان وروستاي كته پشت و... را پوشش مي دهد.

ترك كلا كيله :‌اين رود نيز از رود هراز سرچشمه مي گيرد و علاوه بر مزارع روستاي رودباردشت مزارع روستاي ترك كلا را نيز آبياري مي نمايد.

سك رو : اين رود كه از مركز روستا عبور مي كند بخشي از زمين هاي روستاي رودباردشت وباغ ها و همچنين زمين هاي روستاي كنسي را آبياري مي كند.

نور او : اين رود نيز به موازات رود سك رو مي باشد.

شورش : اين رود نيز به موازات رود زن و مرد مي باشد.

سد انحرافي:

در دولت سازندگي سد انحرافي بر روي رود هراز احداث گرديد كه عمده آب هاييكه به دريا مي ريخت را به زمين هاي كشاورزي شهرستان بابل منتقل مي كند.

بخش هاي روستا:

روستا داري تقسيم بندي محلي ها به چهار قسمت فرهنگ شهر ، گوواز محله ، زن ومرد پي و ميان محله مي باشد.

منابع


خاطرات شما از سفر به رودباردشت نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.