تیرکان

202

تیرکان

تیرکان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. روستای تیرکان که در واقع یکی از بخش‌های روستای کته پشت محسوب می‌شود...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای تیرکان

تیرکان

تیرکان، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

روستای تیرکان که در واقع یکی از بخش‌های روستای کته پشت محسوب می‌شود یکی از قطب‌های والیبال روستایی ایران محسوب می‌شود البته این روستا در رشته فوتبال هم استعدادهای زیادی در خود پرورانده است زمین والیبال آستانه سر که یک زمین خاکی به حساب می‌آید و کنار مسجد آستانه واقع شده و دور آن را شالیزارها و زمین‌های کشاورزی گرفته‌است منظره زیبای دارد جدا از بحث ورزشی این روستا شغل مردم این روستا کشاورزی و دامداری می‌باشد.مردم این روستا مسلمان و شیعه هستند و شغل اغلب آن‌ها کشاورزی (به خصوص برنج وسبزیجات) است.تیرکان یکی از ۵ روستای کته پشت واقع در جنوب غربی شهرستان آمل می‌باشد.

تیم والیبال تیرکان کته پشت قهرمان مسابقات روستایی و عشایری شمال کشور شد ، در این مسابقات که تیمهایی از استانهای گلستان ، مازندران و گیلان حضور داشتند تیم والیبال تیرکان کته پشت موفق شد با شکست تیم آق قلا گنبد در فینال این رقابت‌ها قهرمان شود بهترین بازیکن این رقابت‌ها نیز مجتبی یداللهی از تیم تیرکان انتخاب شد (هیئت والیبال استان مازندران)

جمعیت

این روستا در دهستان دشت‌سر سفلی قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۴۸۰ نفر (۱۱۹ خانوار) بوده‌است.

منابع


خاطرات شما از سفر به تیرکان نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.