واسکس (آمل)

391

واسکس (آمل)

واسکس، روستایی است از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل در استان مازندران ایران. روستای واسکس از شمال به روستای مرزنگو (زادگاه میربزرگ)...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای واسکس (آمل)

واسکس (آمل)

واسکس، روستایی است از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل در استان مازندران ایران.


روستای واسکس از شمال به روستای مرزنگو (زادگاه میربزرگ)، از جنوب به روستای دوتیره، از شرق به روستای آهنگرکلا و از غرب به روستای کچب متصل است

روستای واسکس که در جلگهٔ رود هراز واقع شده است، بخاطر حضور در منطقهٔ خاص جغرافیایی و زمین‌شناسی، دارای چشمه‌های چاه آرتزین متعدد می‌باشد که به طبیعت و زیبایی روستا می‌افزاید.

اکثر مردم‌های منطقه با کاشت برنج امرار معاش می‌کنند؛ و باز هم بخاطر وجود رودخانهٔ هراز و منطقهٔ خاص جلگه ای و باتلاقی بودن زمین‌های کشاورزی، مرغوب‌ترین و بهترین برنج‌های ایرانی را تولید می‌کنند.

این روستا در فاصلهٔ ۲۲ کیلومتری شمال آمل و در فاصلهٔ ۱۶ کیلومتری جنوب فریدونکنار واقع شده است. از راه اتوبان آمل به فریدون‌کنار، روستای آهنگر کلا، ۳ کیلومتر به سمت غرب که حرکت کنید روستای واسکس را مشاهده خواهید کرد.

جمعیت

این روستا در دهستان دابوی میانی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳۴۵ نفر (۲۹۱خانوار) بوده‌است.


منابع

موقعیت جغرافیایی

خاطرات شما از سفر به واسکس (آمل) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.