اندوار

303

اندوار

اندوار تلفظ ، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران. این روستا تا دهه هفتاد، جزوی از بخش بندپی، از توابع شهرستا...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اندوار

اندوار

اندوار تلفظ ، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

این روستا تا دهه هفتاد، جزوی از بخش بندپی، از توابع شهرستان بابل بوده است. دارای جاده ای خطرناک است اما از طبیعت بسیاری زیبایی برخوردار است. آب و هوای این روستا سرد و خشک در تابستان و معتدل و خشک در زمستان است. اما به دلیل و جود آب فراوان که از چشمه ها به دست می آید از نظر کشاورزی توسعه یافته است و میوه ها و سزیجات مختلف مانند : گیلاس ، آلبالو ، گردو ، زردآلو ، آلوچه و.. دارد بخش خطرناک : سه پیچ

جمعیت

این روستا در مسیر جاده هراز شهرستان آمل در دل کوههای البرز قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۲۲۶ نفر (۵۴ خانوار) بوده‌است.

دارای جاده‌ای خاکی و بسیار مرگ بار است که دو راه دارد یکی از راه جنگل و یکی از راه کوهستان.منطقه اندوار مکانهای را در خویش گرفته که می‌توان به مناطق: سیاه بیشه، زرشک او،یخارکوه،لث، ،موزینیمه،دره لوی آقا،وقفیات، چوتاش، دز گردنه، برک، لاکوه(لارکوه)، لارک، پیش نشت، سنگ دکت،بزرگ کلاه، جنگی دره، هزارخال، بزرو دشت(برزودشت)، اسپه سنگ، شلفاک ، سی یر، نار دشت( ناهار دشت)، یخار، اسپرس(اسپرز) شی یر، سنگ پل، لول بن،و مناطق دیگر اشاره کرد.

منابع


خاطرات شما از سفر به اندوار نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.