اغوزبن (بابل)

259

اغوزبن (بابل)

اغوزبن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان 1 در استان مازندران ایران. تاریخچه اسم این روستا لازم به ذکر است اغوزبن به فارسی به ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اغوزبن (بابل)

اغوزبن (بابل)

اغوزبن، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان 1 در استان مازندران ایران.

تاریخچه اسم این روستا

لازم به ذکر است اغوزبن به فارسی به زیر درخت گردو معنی می‌شود.در قدیم در این منطقه درختان گردوی بزرگی قرار داشت. کسبه‌های بارفروش(بابل) که برای ارائه محصولات خود به بهنمیر می رفتند، در این منطقه در زیر سایه درختان گردو برای استراحت توقف می کردند. به همین منوال بر سر زبانها افتاد که برای مثال من در اغوزبن(زیر درخت گردو)منتظر شما هستم یا صبر میکنم که بیایید و از این قبیل جملات و به مرور زبان همین کلمهٔ مازنی به نام این منطقه معروف شد و بر سر زبانها افتاد.

مشاغل

شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری می‌باشد که شغل اکثر مردم شمال مازندران است. اما در کنار ان برخی به پرورش ماهی در ابندان محل و برخی در زمینهای شخصی خود و عده ای به امور دیگر از قبیل زنبور داری پرورش قارچ و... مشغول هستند.

جمعیت

این روستا در دهستان فیضیه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۳۵ نفر (۳۷۶خانوار) بوده‌است.

منابع

  • بر اساس مجلد شماره ۲۸، فرهنگ جغرافیائی آبادیهای کشور جمهوری اسلامی ایران، سال1369 .

خاطرات شما از سفر به اغوزبن (بابل) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.